El conseller delegat de Munich Sports, Xavier Berneda, ha avançat que la marca de calçat projecta unes noves oficines a Òdena (Barcelona), a partir del 2025, per centralitzar en un sol espai moltes de les àrees de la companyia que té disperses entre Capellades i la Torre de Claramunt, a més de Barcelona. La companyia disposa de 2.000 metres quadrats en aquesta població. Sense més concreció al respecte, Berneda s'ha referit a aquest projecte aquest dijous en la sessió Estratègies empresarials valentes, en el marc de la 34 Trobada Empresarial del Pirineu, que se celebra aquest dijous i divendres a la Seu d'Urgell (Lleida). En la seva intervenció, Berneda ha manifestat que una de les claus de Munich és la seriositat en els compromisos que agafa i que s'ha de tenir en tots els àmbits, amb els treballadors, els clients, i amb els objectius empresarials de la gestió, com és per exemple el medi ambient. "Nosaltres som fidels al que és el nostre ADN, a tot allò que representa la nostra marca", ha concretat. A més, ha compartit la màxima amb què dirigeix la firma familiar: "Les coses s'han de fer de manera diferent i oblidar-se del que faci la competència".

Berneda ha assegurat que "qui tingui la intenció de vendre com abans, que se n'oblidi", perquè actualment no hi ha normes per entrar a nous mercats. Ha defensat la necessitat d'anar evolucionant i la importància de crear col·laboracions noves per poder incrementar la facturació. En aquest sentit, ha recordat que el seu avi, el fundador de l’empresa, feia botes d’esquí i sabatilles de boxa, i que ara la companyia té col·laboracions amb Oysho o que preveu diversificar entrant al sector de la moda amb col·leccions de roba que portaran la seva pròpia marca. Munich va tancar el 2022 amb un 40% més de facturació, fins a arribar als 75 milions d'euros, després de vendre més de dos milions de sabatilles. Amb relació al present exercici, ha dit que "després d'un salt del 40%, aquest any toca consolidar el creixement".

Sobre els aspectes mediambientals i la política empresarial que duent a terme, el responsable i propietari de la marca juntament amb el seu germà ha explicat que l'empresa està treballant per aconseguir la certificació BCorp de sostenibilitat. Un aspecte primordial de futur perquè “ve per quedar-se”. Ha apuntat que tenir aquesta certificació "no és cap broma" i que no només afecta que les sabatilles siguin sostenibles, sinó tots els processos de l'empresa i que el client sigui responsable amb les compres en línia. També ha donat detalls de Duuo, el projecte de sabatilles veganes del grup, del qual actualment es produeixen 35.000 parells a l'any i factura dos milions.

El màxim responsable de l'empresa ha subratllat la necessitat de ser transparent i incorporar un codi als productes per poder traçar-ne l'origen i demostrar que són sostenibles. La seva intervenció ha tingut lloc en l'esmentada taula de debat, que ha compartit amb el director general d'Enrique Tomás, Enrique Tomás, i que ha estat moderada per l'exambaixador d'Espanya a Andorra, Àngel Ros.