El director general d'Enrique Tomás, Enrique Tomás, ha assegurat que "el futur de l'alimentació és el delivery", el qual s'ha alentit, a parer seu. L'empresari ho ha dit aquest divendres a la sessió Estratègies empresarials valentes juntament amb el CEO de Munich Sports, Xavier Berneda, moderada per l'exambaixador d'Espanya a Andorra, Àngel Ros, i durant la 34a Trobada Empresarial del Pirineu.

En aquest sentit, la companyia aspira a quintuplicar per al 2025 la facturació del 2022, fins a situar-se en els 500 milions d'euros. Les previsions de Tomás impliquen facturar aquest 2023 entre 200 i 220 milions d'euros -és a dir, el doble que l'exercici anterior, que va tancar amb 107 milions d'euros-, escalar fins als 350 milions el 2024 i el 2025 arribar als 500 milions d'euros.  Un creixement que es recolzarà en crèdits bancaris, una opció que per al fundador d'aquesta empresa és més atractiva que la dels fons d'inversió, dels quals assegura que ha rebut diverses ofertes. "Gairebé ningú no parla bé dels bancs, però jo soc una excepció", ha apuntat l'empresari. 

"El pernil és més que un producte, és una cultura i una manera de fer"

Tomás ha explicat que, "tot i que sembli estrany, es consumeixen més entrepans de pernil amb cafè amb llet que amb coca-cola" i, per això, ha defensat els diferents formats del seu negoci que combina cafeteries amb la venda de pernil. "La intenció és ser a tots aquells llocs on algú necessiti un entrepà de pernil", ha sostingut Tomás, que ha posat d'exemple les estacions de tren o els concerts.

A més a més, el director general del negoci ha destacat la capacitat de creixement de l'empresa, que ha dit que "és gran" perquè, segons ell, el pernil ibèric es pot fer a qualsevol lloc. "El meu somni és posar el pernil al lloc que li correspon, perquè encara no hi és", ha sostingut Enrique Tomás, que ha assegurat que és molt més que un producte, és una cultura i una manera de fer, en les seves paraules.

Pel que fa a la plantilla d'Enrique Tomás i la seva previsió de creixement, Tomás ha assegurat que és el seu repte: "Creixerem moltíssim en personal", ha dit.

Perspectives de creixement i increment de preus

Dels assistents a la Trobada Empresarial al Pirineu que han participat en el baròmetre d'aquestes jornades, el 75,96% té perspectives de creixement en la facturació d'enguany respecte a l'any passat. Per contra, un 16,39% ha dit que no i un 7,65% ha afirmat que no ho sap. Qüestionats sobre un increment en els preus de venda en sis mesos, un 48,59% dels participants han manifestat que no ho tenen previst, un 41,24% han respost afirmativament i un 10,17% han dit que no ho saben. Pel que fa a les dificultats per contractar talent qualificat, un 77,08% ha reconegut que en general es troben amb aquest problema, per un 19,27% que ha puntualitzat que només s'hi troba en determinats llocs de treball i un 3,65% que ha dit que no. 

Respecte a la previsió de beneficis de 2023 en comparació amb l'any anterior, un 50,57% dels assistents a la Trobada creu que tancarà l'exercici amb un increment. Així i tot, un 33,52% ha dit que seran similars, un 13,64% preveu que disminuiran i un 2,27% ha indicat que no ho sap. Pel que fa a la contractació en els pròxims sis mesos, un 57,78% dels participants en el baròmetre ha respost que sí, un 33,89% ha dit que no i un 8,33% ha apuntat que no ho sap.

Contractació de talent

El president de la Trobada Empresarial al Pirineu, Josep Serveto, ha dit que l'entorn és "incert". Tot i això, ha destacat la voluntat de créixer en facturació per part de les empreses, segons els resultats del baròmetre. Pel que fa als beneficis, ha comentat que els resultats de l'enquesta mostren que serà dispar i "va per barris". Per últim, ha explicat que s'ha tornat a posar sobre la taula que el "gran problema" dels empresaris és la contractació de talent.

La 34a edició de la Trobada Empresarial al Pirineu, que té com a títol Liderar avui: talent i valentia ha registrat un rècord històric d'assistència, amb més de 700 participants segons dades de l'organització. En aquest sentit, Serveto ha destacat l'increment de participació d'empresaris joves, els quals, segons ha dit, creuen que les jornades els poden aportar "valor".