La delegació de CCOO a Seat creu que el nou pla de retallades de Volkswagen "evidentment" impactarà la planta de Martorell. "Pensar que no, és naïf", ha afirmat el secretari general de CCOO a Seat, Rafa Guerrero, en declaracions a l'ACN.
El sindicat creu que les decisions que va presentar aquest dijous l'automobilística en el seu consell de supervisió són "completament errònies" i admeten "preocupació", sobretot pel futur de la marca Seat.
Així, Guerrero lamenta que el grup els traslladi que concentrarà l'oferta en els models de cotxe "més atractius", fet que asseguren que amaga criteris de rendibilitat. Per ara, desconeixen l'impacte que tindrà tot plegat per plantes, però asseguren que afectarà cada país "de manera diferent".
Els plans que va presentar aquest dijous l'automobilística amb seu a Alemanya contemplen reduir fins a un 50% la seva gamma de models i retallar la producció a 9 milions de vehicles anuals, per sota dels 10 milions actuals. Volkswagen busca reforçar la competitivitat en un context marcat per l'augment dels costos, les tensions geopolítiques i una competència cada cop més intensa. Dies abans s’havia filtrat als mitjans que el grup tancaria quatre fàbriques a Alemanya i acomiadar 100.000 empleats.
CCOO ha lamentat les xifres i ha assegurat que són la "conseqüència" d'una estratègia "mal orientada". Per adaptar-se a les retallades, asseguren que "totes" les plantes que té el grup hauran de fer un "sacrifici".
Oficialment, la marca amb seu a Catalunya no ha comentat si està inclosa en la retallada de producció, models i personal que estudia la seva matriu segons va anunciar després de la reunió del consell de supervisió. Aquest divendres s’han donat a conèixer les últimes dades d’entregues de vehicles. Entre gener i juny, Seat ha venut un 1% menys que el mateix període de l’any passat.
El conseller delegat de Seat i Cupra, Markus Haupt, ha explicat en un missatge en xarxes socials que la inversió en l’electrificació s’està traduint en un augment dels lliuraments de vehicles elèctrics i afegeix que és "encoratjador" veure que la "direcció" triada per les marques està donant resultats. Haupt afegeix que "encara queda molta feina per fer" perquè el mercat continua sent difícil, però conclou que els sis primers mesos de l’any reforcen la idea que Seat i Cupra tenen "una direcció clara i les persones per fer-la realitat".
