Audax Renovables ha fixat el preu de la que considera la “major emissió de bons de la seva història”, per un import total de 350 milions d’euros, en una operació que té com a objectiu principal pagar i refinançar el deute actual de la companyia. Segons ha informat l’empresa presidida per José Elías en un comunicat, la transacció ha registrat una sobredemanda propera a tres vegades l’import de l’emissió, la qual cosa posa de manifest l’interès dels inversors institucionals internacionals per aquesta operació. La companyia, que va anunciar l’emissió la setmana passada, assegura que aquest moviment li permetrà enfortir la seva estructura financera, ampliar el perfil de venciments del seu deute i augmentar la flexibilitat per a gestionar el negoci en qualsevol entorn de mercat. Els bons sèniors anunciats s’emetran a un preu del 98,9%.
El tancament de l’emissió i el desemborsament dels bons es realitzarà, previsiblement, al voltant del 22 de maig de 2026, subjecte al compliment de les condicions habituals en aquest tipus d’operacions. Els bons, amb venciment el 2031, estaran garantits “plenament i incondicionalment, amb caràcter sènior i sense garantia real” per Audax Renewables Nederland, Audax Energía i Audax Renewables.
Els fons nets obtinguts es destinaran, juntament amb l’efectiu disponible al balanç, a reemborsar íntegrament els bons verds sèniors actualment en circulació i amb venciment el desembre de 2027, així com el juliol i novembre de 2028, que sumen en conjunt un import de 352 milions d’euros. L’import restant necessari per a procedir a la cancel·lació total dels bons existents serà aportat per la companyia amb càrrec a la tresoreria comptabilitzada en el seu balanç. D’aquesta manera, Audax aconsegueix unificar en una sola emissió diferents passius que tenien venciments esglaonats en els pròxims anys, la qual cosa li permet guanyar en simplicitat financera i reduir el risc de refinançament.
Qualificacions creditícies i suport financer
En el marc d’aquesta operació, les agències S&P Global Ratings i Fitch Ratings han assignat a Audax qualificacions creditícies corporatives de BB- i B+, respectivament, i una qualificació BB- als bons. Audax ha subratllat que aquests nous ràtings “reforcen la visibilitat de la companyia davant els mercats internacionals de capitals”. Les notes assignades reflecteixen la millora de l’estructura financera després de l’operació i la confiança dels analistes en la capacitat de generació d’efectiu del grup. Audax ha comptat amb l’assessorament financer d’Alantra per al llançament d’aquesta operació, mentre que Garrigues ha actuat com a assessor legal. Ambdós socis han treballat en els darrers mesos per a estructurar una emissió que resultés atractiva per als inversors i, a la vegada, ajustada als interessos de la companyia.
Audax ha destacat que, amb aquesta emissió, reforça la seva estructura de capital i continua avançant en la seva estratègia financera de cara al seu pla estratègic 2026-2030. L’operació contribueix que el grup mantingui la seva ràtio de deute financera neta sobre Ebitda per sota de tres vegades, en línia amb el compromís comunicat al mercat. Aquesta ràtio és un dels indicadors més seguits pels analistes, ja que mesura la capacitat de l’empresa per a fer front als seus deutes amb els beneficis que genera.
La companyia ha volgut remarcar que els bons no podran oferir-se ni vendre’s als Estats Units ni a, o per compte o en benefici de, inversors que siguin nord-americans, una clàusula habitual en aquestes operacions per a evitar complicacions regulatòries amb la Securities and Exchange Commission. Amb aquesta operació, Audax posa fi a un procés de refinançament que havia preparat durant mesos i es garanteix un horitzó de venciments més llarg i estable, en un context de tipus d’interès elevats que encareix qualsevol emissió de deute.
