El gestor aeroportuari Aena ultima el projecte d'ampliació de l'Aeroport de Málaga-Costa del Sol, que preveu gairebé duplicar la superfície actual de l'àrea terminal, que passaria de 80.000 metres quadrats a 140.000, per millorar la capacitat i qualitat.
En la proposta no estaran l'edifici de l'antiga terminal 1 i els actuals dics B i C, que seran demolits, segons ha informat Aena en un comunicat.
El president i conseller delegat d'Aena, Maurici Lucena, ha presentat aquest divendres la proposta a l'alcalde de Màlaga, Francisco de la Torre, i al president de la Diputació, Francis Saladado, en una reunió celebrada a l'Ajuntament de la capital malaguenya.
L'inici d'aquest projecte s'inclourà en la proposta del conegut com a DAURA III (Document de Regulació Aeroportuària), que arrencarà el 2027.
Per donar forma a la futura àrea terminal, es preveu adequar la seva capacitat a la demanda esperada mitjançant la construcció d'un nou dic per a trànsit no Schengen, amb control de frontera centralitzat.
A més, es preveu incrementar les posicions de contacte per millorar la qualitat del servei a les companyies i al passatger, una superfície més gran per al control de seguretat i el redisseny del sistema de tractament d'equipatges, entre altres actuacions.
L'ampliació dels espais en l'àrea terminal facilitarà tots els processos des de l'arribada a l'aeroport fins a l'embarcament i el procés invers.
Les superfícies dedicades a l'activitat comercial a la terminal s'ampliaran un 41%, a part del 43% més d'espai destinat a sales VIP.
En el camp de vol, es construiran nous carrers de rodatge, que permetran millorar la circulació dels avions.
Als exteriors, la proposta planteja la millora de la urbanització i dels accessos, i un increment de la capacitat dels aparcaments i l'optimització dels seus usos.