Aena ha donat el tret de sortida a una nova convocatòria per a l'adjudicació per via de concessions de pràcticament la totalitat de l'oferta de restauració que hi ha a l'aeroport Josep Tarradellas  Barcelona-el Prat. L'operador aeroportuari traurà a concurs 49 locals de restauració de l'aeroport del Prat, en una convocatòria "excepcional", ja que representa el 98% de l'oferta de restauració de la infraestructura i no tornarà a repetir-se en més d'una dècada.

La directora general comercial i immobiliària d'Aena, María José Cuenda, ha explicat que suposa una oportunitat de 3.400 milions de vendes, 20.800 m² de superfície total i 49 locals. Aquesta licitació és un 30% superior pel que fa a l'oferta a l'última que va fer Aena per a la infraestructura de Barcelona. Cuenda ha afirmat a l'esdeveniment de presentació de la licitació que "l'aeroport de Barcelona, cinquè d'Europa, pel qual van passar 55 milions de passatgers el 2024, es mereix una oferta d'alta qualitat que reflecteixi la imatge i l'experiència d'Aena". El 2024, els passatgers que van passar per Barcelona van consumir 3,4 milions d'hamburgueses, 4,2 milions de cafès i 5,3 milions d'ampolles d'aigua, segons Aena. 

En les bases del concurs, Aena ofereix als operadors contractes d'entre 8 i 12 anys, cosa que la converteix en "una oportunitat única al sector", segons defensa l'operadora. L'objectiu que persegueix Aena és que els nous candidats o els actuals gestors que vulguin optar de nou als serveis presentin "solucions innovadores i sostenibles, amb un èmfasi especial en l'ús de materials respectuosos amb el medi ambient, equips de baix consum energètic i sistemes eficaços de gestió de residus". A més, es valorarà la incorporació de tecnologies digitals que millorin l'eficiència operativa i l'experiència del passatger, com ara sistemes de pagament sense contacte, cuines intel·ligents o l'ús de big data per optimitzar el servei.

Espai per a les estrelles Michelin

En aquesta convocatòria, que està dividida en 29 lots, Aena aposta per conceptes consolidats als aeroports -hamburgueseries, espais dedicats al pernil, food markets, coffee shops, grab & go i propostes saludables- i alhora obre espai a noves tendències: una vermuteria, un restaurant japonès, opcions sense gluten i un restaurant premium de 225 m² dirigit per un xef amb estrella Michelin.

Com a novetat, s'incorporen locals de concepte obert per donar més flexibilitat als operadors, així com tres espais de 40 m² situats en punts estratègics d'alta rendibilitat. 

Dins dels lots que sortiran a concurs -vint d'ells amb una única unitat i nou amb entre dues i cinc unitats-, Aena ha ampliat la superfície destinada a terrasses, especialment la terrassa nord, que s'oferirà íntegrament com a espai de food court i entreteniment, amb possibilitats d'incloure retail, esdeveniments i lleure durant 12 anys.