L'empresa de transport Uber ha signat dos acords separats amb Oracle i Google per als serveis d'infraestructura al núvol. L'anunci de les dues ofertes al núvol de set anys arriba en un moment en què Uber té previst tancar els seus propis centres de dades que allotgen el 95% de la seva tecnologia, per intentar reduir costos i centrar els recursos en iniciatives estratègiques. El valor de les ofertes no s'ha revelat, però l'objectiu és tenir una base de dades potent que permeti fer front a la crisi que les grans plataformes, audiovisuals o d'un altre perfil, estan patint.

Centre de dades extern

D'aquesta manera, Uber canvia el rumb per complet. En els seus inicis l'any 2018, Uber va dir que va gastar 221 milions de dòlars en despeses de lloguer d'oficines i centres de dades així com en computació al núvol de Google Cloud i Amazon Web Services. Aleshores, les seves implementacions de col·locació van ser detallades pel director d'Uber Compute, Dean Nelson. No obstant, aquests centres de dades s'aniran tancant de mica en mica. Les dades es mouran al núvol i els lloguers als centres de dades de col·locació no es renovaran. No se sap quants llocs de treball estan en risc, però n'hi hauran.

D'una banda, en col·laboració amb Oracle, Uber espera accelerar la innovació, oferir nous productes al mercat i augmentar la rendibilitat, ha confirmat la companyia en un comunicat. Uber migrarà algunes de les seves càrregues de treball crítiques a Oracle Cloud Infrastructure. I ambdues també col·laboraran en solucions de venda al detall i lliurament.

Anuncis a través dels mapes de Google

De l'altra, amb Google va més enllà del contracte central de computació al núvol, i Uber utilitzarà el servei de mapes de Google per encaminar els vehicles i el producte publicitari de Google per al seu incipient negoci d'anuncis. "Esperem expandir la nostra col·laboració amb Uber per implementar la nostra infraestructura al núvol, intel·ligència artificial, anàlisi de dades i solucions de xarxa d'avantguarda", va dir Sundar Pichai, director executiu de Google i Alphabet . "Aquesta associació reuneix el millor de la tecnologia de Google a Cloud, Maps, Ads i més per ajudar Uber a continuar millorant l'experiència del client per als seus usuaris", va concloure.

En paral·lel, la companyia llança nous productes com l'Uber One, un servei de subscripció llançat recentment per Uber. Aquesta subscripció us permet accedir a avantatges, serveis i descomptes exclusius de viatge i lliurament que permet donar avantatges a l'usuari en l'entrega de menjar, les comandes de queviures i els seus viatges. És l'únic programa de serveis que combina lliuraments i viatges. Uber One compta amb el seu propi sistema de recompenses. Això vol dir que, a més dels avantatges, es donen punts per accedir a serveis exclusius. 

Pèrdues, però bona perspectiva

La companyia va publicar els darrers resultats corresponents a 2022 i va anunciar unes pèrdues de 9.141 milions de dòlars, uns 8.500 milions d'euros, multiplicant per 18 els 496 milions de 2021. La firma ha justificat el deteriorament dels seus resultats per la devaluació d'alguns dels seus actius. En la mateixa línia, l'empresa americana ha ressaltat la caiguda d'algunes de les seves posicions en empreses asiàtiques, com a Aurora i Didi. Tot això s'ha donat en un exercici marcat per la volta a la normalitat postpandèmia.

Així doncs, la companyia va registrar entre abril i juny del 2022 el primer trimestre amb flux de caixa positiu de la seva història, 382 milions de dòlars, després d'inversions milionàries realitzades en la darrera dècada per assolir l'objectiu d'internacionalitzar el seu servei. Malgrat que Uber ha perdut més de 9.000 milions, la companyia de transport ha elevat la facturació en un 82%, fins als prop de 32.000 milions de dòlars. Aquests comptes han sorprès el mercat, que estimava una facturació menor a l'anunciada. El fet que l'empresa hagi elevat la facturació per sobre de les expectatives del consens de mercat ha fet que la firma obrís la jornada borsària en Wall Street amb una alça del 8%, encara que en aquest moment l'acció mostra un increment de l'1%. Ara, el repte, està en la transformació del negoci a través de l'obtenció de les dades dels seus clients.