IKEA es llança a la piscina a Rússia en pro de la normalització de la homosexualitat.

El web oficial de la multinacional ha obert un concurs en què els clients poden proposar imatges per optar a ser portada de la revista al país rus.

Les fotos no són lliures, ni apareixen del no-res, sinó que els mateixos clients hi poden aparèixer, sempre que hagin acudit abans a una de les botigues IKEA que hi ha al país. Allà hi ha un escenari fixat, que ve a ser el menjador d’una llar, i els clients tenen l’oportunitat de posar per a la foto.

Feta la imatge, la poden presentar al concurs via online, per esdevenir "la cara principal de la portada d'Ikea, a més de guanyar premis".

No sabem si ha estat casualitat o una hàbil fórmula de la companyia -que altres vegades s’ha mostrat a favor de la llibertat sexual-, que a la futura portada de la revista al país rus hi aparegui una parella homosexual. La qüestió, però, és que finalment ha estat així, i una de les opcions és la d’una parella d’homes, que apareix en actitud carinyosa.

L'empresa de mobles ha acceptat la foto al concurs, i a partir d'aquí no ha passat desapercebuda. De fet, va la primera en vots: en té gairebé 7.400, mentre que la segona opció més votada, en què hi apareix una parella heterosexual, amb prou feines arriba als 900.

Si com tot indica la portada dels dos nois gays s’acaba imposant, veurem com és rebuda -i si és acceptada legalment- en un país on hi ha vigent la llei de Propaganda Gay, que, entre d’altres coses, prohibeix el foment de “relacions sexuals no tradicionals” a menors de 18 anys.