És d’abast europeu, es va iniciar al gener del 2002 i té com a objectiu fomentar la digitalització de les petites i mitjanes empreses turístiques d’Europa. S’anomena projecte Tourbit i, enguany, ha permès que 14 empreses catalanes accelerin la seva digitalització.

Programa de ayudas Tourbit para el Fomento de la digitalizacion de las PYMEs turisticas europeas
 

Encara seran més

Fins el proper mes de juny, un consorci, format per vuit socis (l'Agència Catalana de Turisme, líder del projecte, la Cambra de Comerç de Barcelona, Paris & Co, ARCTUR, el clúster hospitality.brussels gestionat per hub.brussels, el Clúster de Turisme d’Islàndia, la Universitat de Ciències Aplicades de Laponia de Finlàndia i el Centre d'Innovació Turística NEST de Portugal) promourà la transformació digital del sector turístic europeu. A Catalunya, 14 pimes turístiques acceleren ja la seva digitalització amb una inversió total de 112.000 €, cofinançats pel programa COSME de la Unió Europea. Els resultats obtinguts en el marc del programa s’exposaran aquest 1 de març en la conferència Accelerant la Digitalització de les PIMEs Turístiques que tindrà lloc a Barcelona com a cloenda del projecte europeu, liderat pel Govern a través de l’Agència Catalana de Turisme.

Què fan?

Les iniciatives desenvolupades estan relacionades amb la digitalització de processos interns, la relació amb els clients i la presència en línia, la millora de productes i/o serveis mitjançant tecnologies digitals (intel·ligència artificial, Internet de les coses, realitat augmentada i virtual, cloud computing o blockchain), així com el desenvolupament i/o implementació de solucions tecnològiques. Aquest programa ha donat ajut financer de 8.000 € a cada empresa que ha desenvolupat un projecte de digitalització. S’han beneficiat establiments d’allotjament turístic (35,7%) i agències de viatges i operadors turístics (64,3%). Pel que fa al perfil dels beneficiaris: 71,5% són microempreses, 21,4% petites empreses i el 7,1% mitjanes empreses. Les 14 pimes també han rebut acompanyament i seguiment de la implementació dels projectes de digitalització i un cicle de formació que acaba el proper mes d’abril. Aquest programa formatiu també s’ha fet extensiu per a totes les empreses turístiques interessades a millorar les seves competències en temes d’anàlisi de dades, màrqueting digital, vendes en línia i ciberseguretat, entre d’altres.