L'avarada de l'AC40 de l'Alinghi Red Bull Racing en aigües del Front Marítim, de Barcelona, ha donat el punt de partida a l'últim capítol dels prolegòmens de la 37a edició de l'America's Cup Barcelona 2024. Especialment, després que un altre dels participants instal·lats a terra espanyol, l'INEOS Britannia, fes el mateix amb el seu monobuc d'entrenament a la badia de Palma. Ambdós esdeveniments han suposat un aperitiu de la frenètica activitat que es respirarà a partir d'aquest estiu al litoral barceloní, quan el defensor del trofeu esportiu més antic del planeta, Emirates Team New Zealand, i la resta dels participants entrenin a la capital catalana.

A més d'un any i mig vista per a l'inici de la 37a America's Cup, les aigües del Front Marítim barceloní i de la badia de Palma s'han convertit al banc de proves oficial de dos dels desafiaments participants, l'Alinghi Red Bull Racing i l'INEOS Britannia. Ambdós sindicats, que compten amb sengles delegacions instal·lades en territori espanyol des de l'últim trimestre de l'any passat, han aprofitat les primeres setmanes d'aquest 2023 per realitzar els primers entrenaments amb els seus respectius AC40.

Avarades esperades

En espera del les avarades dels AC75 de segona generació (amb els quals els cinc Challengers competiran per enfrontar-se al Team Emirates New Zealand en l'America's Cup Match), i després d'una primera sèrie d'entrenaments amb els prototips BoatZero d'aquesta classe, les primeres simulacions i navegacions amb els AC40 han permès tant a suïssoscom a britànics començar a recopilar els primers paquets de dades d'aquesta revolucionària classe en miniatura de monobucs amb hidroalas (foils), a imatge i semblança dels seus 'germans grans', els AC75.

"Ha estat fantàstic veure a Alinghi Red Bull Racing i INEOS Britannia botar i navegar amb els seus AC40 el mateix dia", ha assegurat el CEO d'America's Cup Events Limited, Grant Dalton, arran del llançament dels primers AC40 dissenyats i construïts a Nova Zelanda. "Ha estat especialment bo veure els suïssos navegar tan bé a Barcelona, fent volar el vaixell a altes velocitats i tenint gairebé instantàniament la confiança i l'habilitat per realitzar maniobres ràpides", ha afegit

Banc de proves

Amb unes dimensions més reduïdes i una tripulació de quatre persones (a diferència de les vuit dels AC75), els AC40 no només permetran als sindicats participants anticipar-se al comportament de l'esperada segona generació d'AC75 amb vista a la gran cita del proper any, sinó que suposaran el millor banc de proves per als seus equips de la Women's i de la Youth America's Cup, que sí que competiran amb els seus AC40 pels respectius títols de la primera edició femenina en la història de la competició i de la regata dissenyada com a trampolí per a les futures estrelles de l'America's Cup.

"La classe AC40 serà la plataforma perfecta per formar a la pròxima generació de regatistes de foils a través dels esdeveniments de la Women's & Youth America's Cup. També estem desitjant veure els equips sèniors enfrontar-se en els esdeveniments previs que hem planejat. És una nova fase de l'America's Cup molt emocionant i amb molt futur", ha destacat Dalton.