Sense sorpreses. L'assemblea ha donat suport gairebé unànime a l’acord de patrocini entre el Barça i l’empresa de tecnologia online japonesa Rakuten amb 377 vots a favor, 4 en contra i 5 abstencions. La junta directiva de Josep Maria Bartomeu ha passat sense immutar-se per sobre del primer punt del dia.

El vicepresident de màrqueting i comunicació Manel Arroyo ha tornat a recordar els detalls del contracte amb Rakuten. El Barça ingressarà 55 milions d’euros per cada una de les 4 temporades que la marca japonesa apareixerà al pit de la samarreta. Una quantitat que es podria enfilar fins els 61,5 milions si es tenen en compte els extres per la Lliga (1,5) o la Lliga de Campions (5).

Arroyo ha assenyalat que el nou acord de patrocini situa el Barça com a "líder en ingressos per publicitat a la samarreta". El vicepresident també ha repetit les qualitats de Rakuten: "És una de les companyies més innovadores del sector. Té 13.500 treballadors, factura 6.900 milions de dòlars a l'any, cotitza a la borsa de Tòquio i té presència a Amèrica, Àsia, Europa i Oceania".

Només tres socis dels 408 compromissaris han volgut fer ús del torn de paraula. Cap queixa de la nova aliança amb Rakuten però requeriments de tot tipus: anar amb compte amb el contingut per adults en alguna de les plataformes de vídeo propietat de l’empresa japonesa, haver signat el contracte abans de la pròrroga amb Qatar Airways i la falta de necessitat de passar aquest tipus d’acord per a l’assemblea. 

Endavant amb Mission Hills Group

El segon punt del dia de l’assemblea ha estat la presentació de l’acord amb Mission Hills Group per exportar i explotar la marca Barça a l’illa xinesa de Hainan. 364 socis compromissaris han votat a favor, 21 en contra i 23 han decidit abstenir-se.

El director executiu del club Òscar Grau ha desgranat una aliança que ha de passar per l’assemblea per culpa de la durada: 10 anys fixes i 10 més prorrogables. El contracte implica una inversió directa de quatre milions d’euros i el Barça s’assegura el control absolut de la seva marca a Xina en la fundació d'una FCBEscola. El club designarà el president i el director de la nova associació mentre que Mission Hills elegirà el director general.

FCB