El president executiu de Telefónica, José María Álvarez-Pallete, succeirà al capdavant de la Fundació Telefónica el que també va ser màxim executiu de la firma, César Alierta, qui es retira del càrrec per decisió pròpia. El relleu a la cúpula estarà acompanyat d'una reestructuració de l'entitat solidària per alinear-la amb l'estratègia del hub d'innovació i talent de la companyia i centrar-la en l'impuls de les competències digitals. Alierta, per la seva part, continuarà sent patró de la fundació i president de la Fundació ProFuturo. Aquest ha estat reconegut de forma unànime pel Patronat de l'entitat com una figura "única" i "amb una capacitat de treball infatigable i clau per haver assolit les més altes cotes d'excel·lència". "César Alierta és una figura capital per a Telefónica. És impossible entendre el que representa Telefónica i la seva Fundació sense entendre qui és César Alierta, la seva irrepetible manera de ser i el seu infrangible compromís amb la societat", ha assegurat sobre el seu antecessor Álvarez-Pallete.

La nova etapa de la fundació passa per la posada en marxa d'"un ambiciós pla" per accelerar l'impacte de la Fundació en el nou context econòmic i social i situar-la com a líder innovador i de referència. Així, la fundació posarà el focus en l'ocupabilitat per als col·lectius amb més necessitats i "fomentant projectes emblemàtics potents i innovadors" que es construeixin sobre iniciatives existents i assegurant la seva escalabilitat i sostenibilitat en el temps.

Referent a això, Álvarez-Pallete ha subratllat que la capacitació per a l'ocupabilitat ha emergit com "un tema d'especial rellevància en el context de la disrupció digital". El directiu considera que Fundació Telefónica comença aquesta nova etapa "des d'un sòlid punt de partida" en un moment en què s'està vivint la transformació més gran de la història de la humanitat amb tecnologies com la IA i el 5G, entre d'altres. "Ara cal aconseguir que aquesta transició laboral sigui bona per a tothom a través de la formació, amb nous models d'aprenentatge, una dimensió humana basada en valors i un lideratge responsable com el que exerceixen Telefónica i la seva Fundació. Cal formar per transformar", ha incidit.

Telefónica ha apostat per la formació contínua i les competències digitals com a manera de readaptar la ciutadania davant dels canvis en l'ocupació que suposarà la digitalització. De fet, invertirà 100 milions d'euros fins a 2024 en el seu Hub d'innovació amb l'objectiu que serveixi perquè 100.000 persones es formin a les seves instal·lacions.