Maternify és una start-up que proporciona atenció personalitzada, online i a domicili en qualsevol fase de l'embaràs. La companyia va néixer de la mà de Carla Quintana, una infermera que va exercir de llevadora durant sis anys al Regne Unit i, en tornar a Espanya, es va adonar que aquest tipus de feina no existia al país. El 2017, després de comprovar la "pèssima oferta" que hi havia en l'àmbit territorial, la jove va decidir emprendre el negoci amb visites a domicili a les parelles que necessitaven els seus serveis.

"A Anglaterra la sanitat pública inclou fins a tres visites llevadores a domicili durant els deu primers dies després del part i a Espanya hi ha un abandonament molt fort després del part", apunta Quintana a aquest mitjà. "A Espanya hi ha falta de suport, hi ha moltes mancances i vaig decidir posar fi a això", afegeix l'emprenedora.

Visites presencials i aposta per la "proximitat"

Just abans de la pandèmia, la jove va decidir obrir-se un compte a Instagram (Matronaparami) i desenes de persones li van començar a contactar. "Vaig veure que el problema era generalitzat, que no era només d'unes quantes persones, així que vaig apostar per construir un model de negoci que permetés donar servei a totes aquelles persones que ho necessitaven". Més de 2.000 parelles de tot el país ja hi han contactat i l'objectiu és expandir-se en l'àmbit territorial amb el nombre més gran de llevadores possible.

Com funciona? Els sol·licitants poden contractar una visita presencial amb llevadora o qualsevol professional abans o després del part i l'especialista es pot desplaçar fins a la llar en poques hores, sovint en menys de dos. Si la consulta no és urgent, l'especialista també pot oferir els seus serveis en línia, encara que la finalitat de la firma és que el tracte sigui "el més proper possible".

Rumb a les 4.500 famílies ateses

Actualment, Maternify està en una cinquantena de ciutats espanyoles amb més de 120 llevadores repartides per tot el territori. En aquest sentit, Quintana recorda que els serveis de la start-up estan disponibles "les 24 hores del dia, els 7 dies de la setmana, perquè la maternitat no entén d'horaris". A curt termini, la finalitat de l'empresa és captar inversió per "créixer en tots els àmbits" i continuar apostant per l'expansió. El 2022, Maternify va tancar l'exercici amb més de 1.500 famílies ateses i espera acabar el 2023 amb més de 4.500 persones ateses. "L'objectiu és multiplicar per quatre la xifra per a aquest any amb l'entrada d'inversors privats i finançament públic".

Us plantegeu fer el salt fora d'Espanya? "Podríem fer-ho, però ara mateix no és la nostra prioritat. Volem donar qualitat, així que ens centrarem en això i a donar resposta a les persones que volem ajudar." Tanmateix, Quintana posa èmfasi en el fet que via online atenen a usuaris d'Amèrica Central i els Estats Units, però que en el seu full de ruta més immediat no hi ha l'expansió internacional.

La companyia és rendible des del primer dia i va entrar a Lanzadera, l'acceleradora de start-ups de Juan Roig, a començaments del mes de setembre. La fundadora assegura que ser allà és una "fita" per poder apuntalar el seu creixement i per atreure més "talent i inversió".