La firma tèxtil Nextil ha tancat un contracte per assegurar la producció a la fàbrica que va ampliar fa uns mesos a Guatemala, amb una important inversió. Es tracta d'un acord amb la multinacional nord-americana Maxum International, per als pròxims 5 anys, per un import global de 175 milions de dòlars.

L'acord, que fixa la producció sota la marca CAFTA, fixa un sistema de producció per 15 milions de dòlars el primer any, començant aquest mateix mes d'octubre i de més de 40 milions de dòlars anuals a partir del segon any. Amb aquest contracte, la marca de Nextil arribarà a cadena clients de Maxum Internacional, com Cotsco, Wallmart o Panmestressa Jack.

"Aquest acord marca un abans i un després en la història de Nextil. Segellar una aliança d'aquest volum amb un gegant com Maxum no només consolida a Guatemala com plataforma tèxtil estratègica per als EUA en el segment prèmium, sinó que també ens situa en el centre de la transició de grans grups nord-americans des d'Àsia cap a models de producció més sostenibles, competitius i traçables," ha expressat César Revenga, conseller delegat de Nextil Group.

A més, "dona ple sentit a l'ampliació de capacitat productiva a Guatemala realitzada aquest any fins a 70 milions de dòlars anuals, i ens obligarà a traçar una estratègia per incrementar-la de nou més enllà de 2026", ha afegit.

La companyia també ha destacat que el pacte és "la demostració tangible de què la deslocalització de la producció -el nearshoring- ha deixat de ser un concepte per convertir-se en contractes de gran escala", va explicar Nextil. Es pot assenyalar que fa un any, Nextil va tancar les instal·lacions productives de la seva filial Elastic Fabrics of America, que estaven ubicades a Carolina del Nord (Estats Units), amb una operació que va generar unes plusvàlues aproximades de 3,2 milions d'euros abans d'impostos. La firma, antigament denominada Dogi, va destinar els ingressos obtinguts a reduir el seu deute financer, que en aquell temps es xifrava en uns 4,5 milions d'euros.

Nextil va avançar aquest dimarts que continua treballant en altres acords amb clients rellevants i organitzarà en els mesos vinents un Investors Day, en el que presentarà novetats sobre el seu Pla Estratègic i anunciarà com prolongarà el seu creixement agressiu el 2026 i en anys successius. Actualment, la firma està executant una estratègia per reforçar el seu paper com a "plataforma tèxtil global, integrada i sostenible" i "contribuint al desenvolupament industrial i econòmic de Guatemala a través d'ocupació, innovació i sostenibilitat".