Aloha Poké tanca l'any amb bona nota. La cadena de restauració especialitzada en poké ha disparat les seves vendes un 35% el 2022, fins a assolir els 10 milions d'euros de facturació. En concret, la firma ha tancat l'exercici arribant els 30 locals en l'àmbit nacional, en un any en què ha invertit un milió d'euros, destinat sobretot a noves obertures i desenvolupament del negoci, acumulant una xifra total de 6,5 milions d'euros.

Respecte a l'expansió de la marca, durant l'any passat Aloha Poké va inaugurar cinc restaurants i va crear més d'una cinquantena de llocs de treball, assolint una plantilla de 200 treballadors a escala nacional. A més, ha començat a operar en dotze punts d'enviaments a domicili de la mà de Dani García i La Gran Familia Mediterránea, arribant a noves ciutats d'Espanya com Sevilla, Fuenlabrada, Lleó, Màlaga, Almeria, entre d'altres.

"Fem balanç d'un any molt bo en tots els sentits, hem superat els nostres objectius de vendes, hem realitzat diverses obertures, introduït una carta nova amb receptes innovadores, pokés de temporada i col·laboracions amb grans grups com el de Dani García o Case Esports", ha explicat el conseller delegat d'Aloha Poké, Guillermo Fuente Gil aquest dimarts.

Rumb als 12 milions de facturació

De cara a aquest exercici, la firma dedicada al poké preveu elevar les seves vendes un 20% fins a assolir els 12 milions d'euros de facturació i l'obertura de sis locals nous, sent la primera d'aquest any un restaurant a A Coruña (Galicia). "La família Aloha Poké continua creixent i expandint-se, una cosa que ens fa molt feliços", ha recalcat Fuente Gil. En comparació amb el 2021, Aloha Poké va tancar l'any amb un total de set obertures, quatre a Barcelona, i les altres tres a Madrid, Valladolid i Salamanca. Amb aquestes noves obertures, sumat al creixement de l'empresa, en total es van crear més de 50 nous llocs de treball, assolint la xifra de 150 persones en plantilla.

Plats preparats d'Aloha Poké

Plats preparats d'Aloha Poké

Plat estrella d'Aloha Poké

Després de la presentació dels resultats, la cadena ha destacat les vendes i propietats del seu poké bowl més demanat, el Ninja salmó. Aquest plat, que porta a la seva carta des del primer moment i s'ha convertit en un dels favorits de la clientela, calculen des del negoci que s'ha venut més de 200.000 vegades des que van arrencar el projecte fa aproximadament cinc anys. Al llarg de 2022, Aloha Poké va vendre un total de 60.000 Ninja Salmon, la qual cosa significa que cada quatre minuts es va comercialitzar un plat d'aquestes característiques a Espanya.

"Des del principi, vam fer clic a la tecla amb la recepta del nostre Ninja Salmon i mostra d'això és la seva popularitat en el dia d'avui, són molts els Aloha Lovers que entren directament i li ho demanen. És el meu poké favorit, el que em configurava jo a Los Angeles quan vaig descobrir el plat hawaià, i, per això, va ser una de les primeres receptes que incorporem a la nostra carta. Sens dubte, creiem que el seu èxit es basa en la selecció dels ingredients, ja que reuneix alguns dels productes més desitjats pels clients a l'hora d'elaborar el seu propi bowl com el salmó, l'alvocat o l'alga wakame", ha afegit el cofundador d'Aloha Poké.

Restaurants 'dog friendly'

La franquícia madrilenya de pokés va néixer el 2017 després que el fundador viatgés a Los Ángeles i conegués els poké. La firma és coneguda per oferir una proposta gastronòmica basada en menjar hawaià preparat al moment. La carta dels restaurants inclou plats amb salmó, tonyina, llagostí i pollastre, a més d'opcions veganes com el poké d'Heura (fals pollastre a base de faves de soja) i el de tofu, tots acompanyats amb salses al gust. Per acompanyar els plats, el restaurant ofereix kombuchas (begudes de te fermentat), sucs naturals, refrescos, cervesa i llimonada, entre d'altres.

Respecte als locals, tots els espais de la marca estan decorats a l'estil surfista de Hawaii amb missatges positius amb llums neó, art urbà i vegetació. Més enllà dels establiments presencials, el restaurant també ofereix l'opció d'emportar-se el menjar|dinar a casa a través de les principals plataformes de delivery. Tots els locals de l'ensenya són dog friendly i segueixen una filosofia Zero Waste (residu zero). Aquest compromís es materialitza en un racó de reciclatge a tots els restaurants perquè tant comensals com empleats puguin reciclar i aportar el seu gra de sorra a cura del medi ambient.

Per a aquest any, més enllà dels seus plans d'expansió i creixement en l'àmbit territorial, Aloha Poké continuarà apostant per la innovació, la sostenibilitat i la qualitat del producte.