Heura passa de la terra al mar. La firma catalana fundada de la mà de Marc Coloma i Bernat Añaños ha presentat una nova categoria d'aliments sostenibles, inspirats en la Mediterrània i amb un 70% menys d'impacte climàtic. Després d'un any d'investigació i desenvolupament, la start-up de Barcelona ha llançat dues noves referències sostenibles 100% vegetals: filets de Merlvza i varetes arrebossades. Baixes en greixos saturats i rics en proteïnes d'alta qualitat, tant els filets com les varetes contenen 40mg d'Omega 3. Des del negoci assenyalen que el filet "compta amb un arrebossat d'estil mediterrani amb una textura sucosa", mentre que les varetes arrebossades són "cruixents i perfectes per compartir".

"Tant la ciència com les dades ens han mostrat la importància de mantenir els ecosistemes marins intactes, i la millor manera de fer-ho és reduir al mínim l'activitat humana", ha assegurat Marc Coloma, activista, cofundador i CEO d'Heura Foods, després del llançament dels nous productes. "Com a start-up de tecnologia alimentària impulsada per una clara missió i immersa en una herència mediterrània molt rica, detectem la necessitat d'introduir successors de peix perquè les persones d'Europa continuem gaudint del menjar que estimem, mentre minimitzem l'impacte negatiu al planeta i als animals. El llançament del nostre peix 100% plant-based és el nostre pas més recent cap a l'ambició d'Heura: crear un sistema alimentari net positiu, accelerant la transició a proteïnes d'origen vegetal i, així, oferir aliments amb un impacte de CO₂ significativament menor que permeti un sistema alimentari més just", ha declarat aquest dimarts Coloma. 

Reducció del consum de carn animal

De fet, els fundadors de la marca apunten que les noves categories d'aliments "tenen un 70% menys d'impacte climàtic respecte al consum de peix animal" i aclareixen que pràcticament la meitat dels europeus (45%) "ja estan reduint el consum de carn animal". "Aquesta reducció és un gran pas per al futur de la Terra i els seus habitants, ja que els productes animals representen el 82% de les emissions de carboni de les dietes europees."

Amb aquests dos articles, des d'Heura afirmen que "és només el començament de l'entrada de la companyia al peix d'origen vegetal" i aclareixen que el 2024 hi haurà més referències en aquesta categoria. Per a aquest 2023, la start-up catalana continuarà centrant-se en la "construcció d'un sistema alimentari net positiu a tot Europa" per accelerar la transició proteica d'origen vegetal. De fet, ja estan presentant les seves primeres patents, amb nova tecnologia programada per debutar aquest any. A més, al llarg del primer trimestre s'anunciaran noves associacions amb els principals minoristes europeus, així com el creixement de l'empresa.

Nous productes d'Heura | Heura Foods
Nous productes d'Heura | Heura Foods

20 milions en una ronda de 'finançament col·lectiu'

A finals de 2022, la companyia va finalitzar una ronda de finançament de 20 milions d'euros, recaptant més de quatre milions d'euros en només 12 euros. La campanya de finançament col·lectiu Equity for Good Rebels va reunir a més de 5.000 persones i pràcticament la meitat dels participants tenien entre 18 i 35 anys. A la injecció de capital van participar-hi els futbolistes Sergio Busquets i Sergi Roberto, el còmic David Broncano i el jugador de bàsquet Ricky Rubio, entre d'altres. A més, van comptar amb el suport d'Unovis Asset Management, grup d'inversors especialitzats en proteïna alternativa. Amb els fons recaptats, la firma construirà l'Heura Lab 2.0 per generar "tecnologies d'avantguarda de baixa empremta" i desenvoluparà i distribuirà els aliments a escala internacional. Per a aquest 2023, la firma fundada per Coloma i Añaños preveu obrir una nova ronda de finançament per posicionar-se com a líder europeu de productes plant-based per a 2027.

Heura va tancar el primer trimestre de 2022 amb una facturació de 14,7 milions d'euros, prop del doble que en el mateix període de l'any passat, quan va aconseguir 7,6 milions d'euros. "Tenim una estratègia clara pensada i marcada per continuar creixent, centrada en l'expansió de la categoria a Europa i estem compromesos per proporcionar millors opcions alimentàries a tota la societat", va apuntar Coloma després dels resultats. Fins al juny de l'any passat, la start-up va incrementar el seu equip de Good Rebels, passant de 100 a més de 165 empleats al Regne Unit, França, Itàlia i Espanya.

L'empresa de Barcelona va arrancar l'abril de 2017 amb la missió de "crear solucions que facin obsolet el sistema alimentari actual i accelerin la transició a un món en el qual els animals estiguin fora de l'equació de producció de proteïnes". Actualment, la marca està present en més de 18.000 punts de venda repartits en 20 països de tot el món: Espanya, Andorra, Portugal, França, Països Baixos, Regne Unit, Bèlgica, Itàlia, Polònia, Suècia, Singapur, Hong Kong, Vietnam, Egipte, Canadà, Mèxic i Xile.