Any d'or per a Víver Kombucha. L'empresa granadina de refrescos ha quadruplicat les seves vendes el 2022 i ha triplicat els seus punts de vendes respecte a 2021, fins a assolir els 3.000 punts físics al territori nacional. La marca de kombuchas, que durant els últims mesos de l'any passat va treballar "al 100% de la seva capacitat", ampliarà de "forma significativa" la seva producció per passar dels 1,5 milions d'ampolles a les més de sis milions. Així mateix, la firma ha indicat que les seves previsions apunten al fet que al llarg de 2023 aquesta xifra podria assolir xifres "molt superiors", posicionant la marca al mercat internacional.

En aquest sentit, el cofundador de la firma, Raúl de Frutos, ha explicat que l'objectiu de Víver Kombucha, que al llarg d'aquest últim any ha aconseguit establir-se com una de les "empreses líder" del mercat de kombucha, passa per "posicionar-se com a referent en l'elaboració de les begudes saludables del futur". Segons De Frutos, un "factor determinant" per a aquest creixement ha estat "el bon posicionament aconseguit al sector retail que, en qüestió de 18 mesos, Víver Kombucha ha passat a estar present a prop de 20 grans superfícies de les principals ensenyes del sector". "D'aquesta forma, hem obtingut una distribució sostinguda a tot el país", ha afegit.

Refresc amb productes ecològics i de proximitat

La "bona acceptació" d'aquesta beguda saludable en els seus diferents punts de venda ha estat un altre dels factors que ha propiciat el creixement exponencial de Víver Kombucha, un refresc elaborat sota estrictes paràmetres de qualitat, de manera artesanal, i que utilitza, "de forma exclusiva", productes ecològics i de proximitat en els seus processos de producció. Més enllà de les seves qualitats saciants i digestives, la Kombucha posseeix un alt contingut en vitamines B i la seva combinació amb el te verd fermentat ho fan un "antídot clau i natural" contra la ressaca. L'empresa ofereix múltiples gustos als consumidors com les begudes de maduixa i hibisc, llimona i espirulina, pinya i menta i cúrcuma i gingebre o taronja i canyella, entre d'altres.

En aquesta línia, Raúl de Frutos ha assenyalat que "on entrem ens quedem", qui a més ha subratllat que aquest fet s'aconsegueix "gràcies que Víver Kombucha és un producte "extraordinari" que compleix amb les demandes de la població i les tendències actuals del mercat".

El cofundador de la firma ha ressaltat que, a diferència d'altres marques, "no prenem dreceres en el procés d'elaboració". Una kombucha, que, segons ha definit, és "suau i equilibrada", capaç d'"agradar a tots els paladars", fermentada seguint els mètodes tradicionals i "amb fruita de proximitat per obtenir les diferents varietats d'aquesta beguda". "Ho fem tot de molt d'afecte amb l'objectiu d'aconseguir la millor kombucha ecològica refrigerada del mercat", ha puntualitzat.

Víver Kombucha
Víver Kombucha

El canal Horeca, un dels seus reptes per a aquest 2023

El canal Horeca (acrònim d'HOteles, REstaurantes i CAfes) és un altre dels seus reptes per a aquest 2023. Encara que la marca està present a més de 500 bars i restaurants del país, des de la mateixa firma han assegurat que "la restauració en l'àmbit de la kombucha té encara molt a madurar, però que les possibilitats de creixement dins d'aquest canal són enormes".

Respecte al canal online, Víver Kombucha és una de les marques "més actives" del seu sector. La firma granadina "manté viva" una comunitat on "flueix diàriament l'intercanvi d'idees amb els consumidors a fi d'actualitzar i millorar la beguda". Les seves vendes a través d'aquesta plataforma representen un 10% del total. "Per a nosaltres el canal en línia és molt valuós, ja que ens permet tenir comunicació directa amb el client final, aplicant les millores que ens suggereixen", ha matisat de Frutos.

Fa aproximadament tres anys que Víver Kombucha va començar la seva distribució en botigues físiques i cadenes del sector ecològic i ja ha aconseguit tenir presència en ensenyes com a El Corte Inglés, Carrefour, Alcampo, Covirán, Covalco, Coaliment, Masymas, Semark, Comerbal, Eroski, Caprabo, GM Food, Herbolaris Navarro, Grup Upper, Spar, Deza Calidad, Grup Gadisa i a través del canal Horeca. Víver Kombucha va sortir a la llum el mes de març de 2020 i, des de la responsabilitat corporativa en clau social, dona el 20% dels seus beneficis per a l'ajuda a pacients de càncer a realitzar exercici físic per millorar la seva qualitat de vida, a través de la fundació UAPO. Fa uns mesos, NH Hoteles Group la va seleccionar com a marca prèmium per als hotels cinc estrelles de la cadena.