Carrefour instal·larà 330.000 metres quadrats de panells solars a prop de 130 botigues. La cadena de supermercats ha anunciat aquest dimarts la mesura, que s'emmarca en el seu pla estratègic per reduir el consum d'energia, a través de la qual espera generar una potència de 80 megawatts pic (MWp) i produir un 30% de l'energia consumida en aquests establiments.

D'aquesta manera, la companyia té previst instal·lar una mitjana de 1.700 plaques solars a cada una de les botigues esmentades, perquè comptin amb una potència de més de 390 quilowatts pic (KWp). Així, una vegada que finalitzi el projecte, Carrefour estarà utilitzant un total de 200.000 panells solars, amb els quals generarà 112.000 megawatts hora a l'any (MWh/any), que és equivalent a l'energia que necessiten 50.000 habitatges per proveir-se durant un any.

Aquesta iniciativa és una de les accions que la companyia realitza dins del seu compromís amb el medi ambient, amb el qual vol contribuir a afrontar el context climàtic actual. El pla d'expansió de plaques solars de Carrefour España contempla la instal·lació dels panells entre gener i juny de 2024, que ja s'ha posat en marxa en el Supeco Bruno Abúndez, ubicat al madrileny barri de Vallecas.

Avança en el Pla Carrefour 2026

Fins a la data ja s'ha estès a uns altres 30 hipermercats i supermercats situats a Andalusia, Catalunya, Comunitat Valenciana, Extremadura i Madrid. A més, la producció d'aquest tipus d'energia reportarà altres beneficis addicionals, com l'eliminació dels costos de transport associats al subministrament energètic, alhora que s'elimina l'emissió a l'atmosfera de 41.000 tones de diòxid de carboni, que és l'equivalent a plantar 1,2 milions d'arbres o retirar 25.000 vehicles de la circulació.

Per desenvolupar aquest projecte, Carrefour ha comptat amb la col·laboració de la companyia especialitzada en energia solar fotovoltaica i autoconsum residencial i industrial, SolarProfit. La instal·lació de panells solars forma part del 'Pla Carrefour 2026', que contempla la reducció del consum d'energia i la producció d'energia fotovoltaica a les seves instal·lacions.

D'aquesta manera, la companyia renova i accelera els seus compromisos de transició climàtica per respondre a les expectatives dels seus clients, ja que l'escalfament global és una de les principals prioritats de l'empresa de distribució en matèria de sostenibilitat.

El grup Carrefour, per la seva part, s'ha marcat l'objectiu d'assolir la neutralitat de carboni el 2040 i, per aconseguir-ho, pretén reduir al màxim les emissions de les seves activitats, utilitzar electricitat 100% renovable per a 2030 i una reducció més gran del consum d'energia.