El grup de supermercats Carrefour va superar amb escreix els guanys obtinguts el 2022. La multinacional francesa va obtenir en el conjunt de l'any uns beneficis nets atribuïts de 1.348 milions d'euros, la qual cosa implica una millora del 25,7% respecte als guanys de 1.072 milions d'euros de 2021.

El motiu principal va ser la venda de la seva filial a Taiwan, que controlava en un 60% fins al juliol de 2022. La multinacional va vendre la seva participació a l'empresa local Uni-President, que tenia l'altre 40% de la societat compartida o 'joint venture'. El 2021, la filial taiwanesa va facturar 2.500 milions d'euros i va tenir un resultat brut d'explotació de 243 milions d'euros, segons ha informat la companyia francesa de distribució.

Quant als ingressos totals, aquests es van situar en 83.089 milions d'euros, i representen un increment del 15,8% comparat amb el volum de negoci de 71.760 milions d'euros de l'any previ. Per la seva part, les vendes brutes van ascendir a 90.919 milions d'euros, un 13,5% més interanual. El 46,2% d'aquestes es van efectuar a França, el 27,6% en la resta d'Europa, i el 26,2% a Llatinoamèrica.

Menys vendes de productes no alimentaris a Espanya per la inflació

Quant a Espanya, Carrefour va tancar l'any passat amb unes vendes totals a Espanya d'11.498 milions d'euros, un 9,8% més que l'any anterior.
Cal destacar que aquestes vendes inclouen el seu negoci de gasolineres, per la qual cosa, sense aquest segment, el repunt seria pròxim al 6%. D'aquesta manera, el Grup va continuar registrant un fort creixement en alimentació (+8,0% en vendes comparades), mentre que les vendes derivades dels productes no alimentaris van caure un 4,1%, "degut a què el nivell d'inflació, particularment alt al país, va afectar al poder adquisitiu de les llars", ha indicat la companyia.

El flux de caixa lliure de l'empresa va tancar 2022 amb una xifra rècord de 1.262 milions, 35 milions més que en el precedent. Per a 2023, les previsions de Carrefour passen per incrementar tant el flux de caixa lliure, com els beneficis bruts, i el resultat operatiu corrent.

Alexandre Bompard, president i director general del grup, ha assenyalat que "Carrefour ha demostrat una vegada més la solidesa del seu model en un entorn inflacionari sense precedents. Els pilars del pla Carrefour 2022 ens han permès oferir solucions als clients per fer front a la pressió sobre el poder adquisitiu, mentre mantenim el rumb en la transició alimentària per a tothom."

El dividend proposat per a l'exercici fiscal de 2022 serà de 0,56 euros per acció, davant els 0,52 euros de 2021. La companyia explica que aquesta proposta serà sotmesa a votació en la pròxima Junta General Anual que tindrà lloc el 26 de maig de 2023. A més, en vista dels resultats presentats, Carrefour ha informat d'un programa de recompra d'accions per valor de 800 milions d'euros que s'emportarà cap al llarg de 2023.

Bompard també ha destacat el camí llaurat pel grup en els últims cinc anys, que han portat a la companyia a "convertir-se en líder del seu sector". En aquest sentit, el president del grup ha destacat que "aquesta transformació és el resultat del treball i de l'excepcional compromís diari dels equips de Carrefour i dels socis franquiciats a les nostres botigues, magatzems i seus".

D'aquesta manera, Bompard ha posat èmfasi en el pla Carrefour 2026, a través del qual l'empresa s'embarcarà "en una nova fase de conquesta, amb una ambició més gran en l'àmbit digital, el desenvolupament de la nostra oferta de descomptes i noves iniciatives socials i mediambientals". A través d'aquest pla, la companyia preveu obtenir un flux de caixa lliure d'almenys 1.700 milions d'euros.