L'Ibex-35 ha perdut el 0,08% aquest dimecres i ha tornat als 15.200 punts per la recollida de beneficis després dels màxims de la vigília. El principal índex del mercat nacional, l'Ibex-35, ha perdut 11,7 punts, aquest 0,08% i ha acabat de negociar en els 15.292 punts. Des de començament d'any, redueix els guanys acumulats al 31,89%.
En la sessió d'aquest dimecres, els inversors han aprofitat el nivell de màxims per recollir beneficis. En la jornada també s'ha vist els inversors pendents de les actes de la Reserva Federal nord-americana (Fed) i dels avenços per a la pau a Ucraïna.
El selectiu espanyol arrencava aquest dimecres amb pèrdues i ha mantingut aquest to negatiu durant tot el desenvolupament de la sessió, encara que amb descensos no massa elevats, en sintonia amb el color vermell de la majoria de places europees, que han recollit beneficis després dels avenços de la vigília, en espera de conèixer les actes de la reunió de juliol de la Fed, just a les portes de l'inici del simposi de banquers centrals a Jackson Hole (Wyoming), que es publicaran ja amb els mercats europeus tancats i que serveix d'avantsala de l'anual cimera de banquers centrals que començarà demà a Jackson Hole (Wyoming, als EUA).
D'altra banda, la presidenta del Banc Central Europeu (BCE), Christine Lagarde, ha participat en el Consell Empresarial Internacional del Fòrum Econòmic Mundial, a Ginebra, on ha traslladat la seva previsió que l'activitat econòmica de la zona euro perdrà impuls en el tercer trimestre per la implementació dels aranzels acordats amb els EUA i la normalització dels fluxos comercials després de les mesures en anticipació de les tarifes aplicades en els primers mesos de l'any.
Dels grans valors, Redeia, ha guanyat un 1,46%, Iberdrola ha sumat l'1,28%, com el segon avenç més important de l'Ibex; Repsol, amb un 1,26%, com la tercera pujada. També en positiu Enagás (+1,25%), Acciona (+1,20%), Endesa (+1,18%) i Acciona Energía (+1,18%), i Telefónica, el 0,68%. Mentre que en negatiu, els descensos més grans els han registrat ArcelorMittal (-2,14%), Fluidra (-1,61%), IAG (-1,60%), BBVA (-0,91%), Santander (-0,80%) i Sabadell (-0,80%).
L'obertura de Wall Street no ha aconseguit animar ni el selectiu madrileny ni als principals índexs europeus: tret de Londres, que ha avançat un 1,08%, la resta han registrat caigudes en major o menor grau: Frankfurt ha perdut un 0,60% en la jornada; Milà, un 0,36%; i París, un 0,08%.
En Wall Street, el Dow Jones cedia un 0,16% al tancament de la sessió a Europa, mentre que el S&P500 es deixava un 0,46% i el Nasdaq, més d'un 1%.
El preu del barril de cru Brent, de referència per a Europa, pujava un 1,58% fins als 66,83 dòlars, mentre que el West Texas Intermediate (WTI), de referència per als Estats Units, despuntava un 1,52%, fins als 63,30 dòlars.
Al mercat de les divises, la cotització de l'euro davant el dòlar es col·locava en 1,1648 'bitllets verds', en tant que l'interès exigit al bo a 10 anys continuava moderant-se fins al 3,292% i la prima de risc es mantenia en els 57 punts bàsics.