Zoom Communication pateix fortes caigudes a la borsa des de dimarts, que va baixar un 6,53% fins als 66,75 dòlars. Aquesta dada contrasta amb els últims anuncis de la firma californiana amb seu a San José, que va elevar les seves previsions de vendes i beneficis per a tot l'any. Enmig de la desacceleració del creixement empresarial i de la despesa, el grup va registrar ingressos per al trimestre finalitzat el 30 d'abril en 1.110 milions de dòlars, un 3% més interanual. Els analistes esperaven de mitjana 1.080 milions de dòlars.

La companyia ara espera uns ingressos anuals d'entre 4.470 milions de dòlars i 4.490 milions de dòlars, passant dels 4.440 milions de dòlars als 4.460 milions de dòlars previstos anteriorment. L'especialista en serveis de videoconferència, que té 215.900 clients corporatius en el període que va finalitzar el 30 d'abril (un 9% d'augment interanual), també va elevar la seva previsió de beneficis anuals ajustats de 4,25 a 4,31 dòlars per acció, en comparació amb una previsió anterior de 4,11 $ a 4,18 $ per acció. 

"Hem superat les nostres previsions"

Malgrat els sotracs, l'estabilitat mantinguda en el llarg termini, els fa ser positius. Eric Yuan, CEO de la companyia, ha afirmat: "Els nostres clients veuen Zoom com una eina essencial per a la seva col·laboració interna i externa a tot el món". I va afegir: "Aquesta relació amb els nostres clients ens ha permès superar les nostres previsions".

El creixement de Zoom ha estat espectacular. A final del primer trimestre de 2014, la companyia tenia aproximadament 215.900 clients empresarials (un 9% més interanual), inclosos 3.580 clients (un 23% més interanual) que van aportar més de 100.000 dòlars en ingressos durant els darrers dotze mesos. Les xifres d'usuaris s'han sabut mantenir i, en aquest sentit, la companyia ja ho considera un èxit després de patir els sotracs de la covid amb els quals s'esperaven registrar xifres més negatives. 

I pel 2024?

Els ingressos per a l'any fiscal 2024 es preveuen entre 4.465 i 4.485 milions de dòlars. La companyia també va augmentar la seva orientació de guanys ajustats per a tot l'any de 4,25 a 4,31 dòlars per acció des d'una orientació anterior de 4,11 a 4,18 dòlars per acció. "Els nostres clients veuen Zoom com una missió crítica en la seva col·laboració interna i externa a tot el món", ha afegit Yuan.

Aquestes dades contrasten amb l'anunci de la companyia el passat mes de febrer, avisant que el plantejament és acabar acomiadant 1.300 persones, un 15% de la plantilla. Zoom va triplicar la seva mida en 24 mesos -els més crítics de la pandèmia- mentre es convertia en eina de treball diària per a moltes de les companyies que optaven pel teletreball, i encara que "les persones i les empreses continuen confiant en Zoom", l'empresa s'enfronta a "incerteses en l'economia global", avisava Yuan. En una operació de maquillatge, el mateix CEO va afegir que ell mateix s'ha reduït el salari en un 98% per a l'any vinent fiscal i renunciat a les bonificacions corporatives que li corresponen.