L'empresa de solucions de càrrega Wallbox ha comprat la companyia alemanya dedicada a la mobilitat elèctrica ABL GmbH per 15 milions d'euros. Aquesta adquisició s'instrumenta mitjançant una compra d'actius, és lliure de deute i permetrà a Wallbox "accelerar el seu objectiu d'assolir Ebitda positiu el 2024", segons ha informat el negoci en un comunicat. En concret, els actius comprats són dues fàbriques, una d'acoblament a Alemanya i una altra de components al Marroc; inventari; propietat intel·lectual; marques i certificacions.

Aquesta transacció pretén accelerar el pla de negoci de Wallbox i incrementar la seva presència a Alemanya amb "una completa gamma de dispositius de càrrega residencial i pública", així com programari de gestió energètica. A més, l'operació permetrà "compartir el full de ruta d'innovació entre ambdues marques", alineant els departaments d'R+D i la inversió necessària en capital. Aquesta fusió també permetrà a Wallbox portar els seus productes al mercat de manera "més ràpida i eficient", incloent-hi els seus carregadors públics Supernova i Hypernova.

ABL és una empresa especialitzada en la gestió energètica i de la mobilitat elèctrica que compta amb tecnologia de calibratge que permetrà a Wallbox "complir més celeritat els requisits del mercat alemany", inclosa la llei de calibratge del país per a la càrrega de vehicles elèctrics pública i semipública (Eichrecht) i que compta amb més de dos milions de vehicles elèctrics en circulació. En total, Wallbox i ABL acumulen més d'1 milió de carregadors instal·lats a tot el món.

Aposta pel vehicle elèctric

Després de l'operació, el cofundador i CEO de Wallbox, Enric Asunción, ha indicat que "la inversió a través de l'adquisició de negocis atractius és part del nostre ADN i estem molt contents de donar la benvinguda a l'equip d'ABL a Wallbox. L'oferta de productes complementaris i l'ampliació de la nostra presència geogràfica ofereixen noves oportunitats per a ambdues marques i permetran que el nostre negoci s'expandeixi ràpidament i guanyi quota en mercats clau. Esperem donar la benvinguda a l'equip d'ABL i mostrar als clients i accionistes el valor que una oferta única i global realment pot oferir".

"No hi ha dubte que l'adopció del vehicle elèctric és una tendència important en l'àmbit global. S'estima que el 70% de la càrrega es realitzarà a la llar i a la feina, on és més fàcil i econòmic. La solució més ben valorada pels clients, inclosos els fabricants d'automòbils, les empreses de serveis públics, els distribuïdors i els conductors, és la que emfatitza qualitat, intel·ligència i interoperabilitat. L'equip d'ABL estem molt satisfets d'haver trobat un soci tan fort com és Wallbox que a més comparteix la nostra visió d'un món lliure d'emissions", ha explicat Ferdinand Schlutius, Co-CEO d'ABL. Cal recordar que l'adquisició està subjecta a l'aprovació per part de l'administració del procés, però no està subjecta a aprovacions reguladores i s'espera que es tanqui durant el quart trimestre de 2023.

Wallbox ha comprat la companyia alemanya després de plantejar l'acomiadament d'un centenar d'empleats a Espanya a començaments d'aquest 2023, el 90% a Barcelona, justificant-ho per "causes econòmiques". En total, el negoci té contractats uns 1.400 treballadors en plantilla repartits entre Europa, Àsia i Amèrica, però concentrats majoritàriament en Barcelona.

Wallbox va augmentar un 19,6% les seves pèrdues en el primer semestre

Wallbox va tancar el primer semestre d'aquest 2023 amb pèrdues operatives de 67,6 milions d'euros, un 19,6% més que en el mateix període de 2022. La companyia, amb seu a Barcelona, va tenir en el mateix període uns ingressos de 68,1 milions, pràcticament els mateixos que un any abans, que va atribuir que no ha assolit la facturació que havia previst entre abril i juny: 33 milions davant els entre 40 i 50 milions augurats.

L'ebitda (resultat brut d'explotació), indicador que la firma pren com a millor referència de l'evolució del negoci, es va situar en els primers sis mesos de l'any en 42,9 milions negatius, un 37,45% més. En roda de premsa, Enric Asunción va indicar a finals de juliol que l'empresa posa ara el focus en avançar cap a la rendibilitat, reduir costos, el llançament de nous productes i mantenir una "confortable" posició de caixa.