TBkids s'involucra per conscienciar els joves sobre les begudes energètiques
Col·labora amb Kid’s Cluster en el projecte Nutrivison sobre alimentació saludable als infants d’entre 10 i 12 anys
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Dimarts, 24 de juny de 2025. 05:30
- Actualitzat: Dimarts, 24 de juny de 2025. 08:39
- Temps de lectura: 2 minuts

TBkids, la iniciativa empresarial pedagògica creada el 2014, s'ha immiscit en el projecte Nutrivison que desenvolupa experiències immersives amb realitat virtual per conscienciar sobre alimentació saludable als infants d’entre 10 i 12 anys. Més concretament, la iniciativa s’ha centrat a millorar el coneixement sobre la composició i els efectes de les begudes energètiques, que es comencen a consumir de mitjana a l’edat de 12 anys.
La companyia TBKids forma part del projecte que liderat pel Kid's Cluster, en el qual també participen Alimenta per al context científic per a l’elaboració dels continguts; Seeds Experience per al disseny i producció de l’experiència de realitat virtual; i la Universitat de Barcelona per a la validació dels processos i l’avaluació de l’impacte del projecte.
L’origen del projecte es troba en la necessitat d’abordar l’augment dels índexs de sobrepès i obesitat en la població infantil a causa de l’abandonament de patrons alimentaris saludables i l’auge del consum de productes com les begudes energètiques a edats primerenques. Per fer-ho, la iniciativa Nutrivision planteja ampliar el coneixement dels nutrients i aliments saludables entre els alumnes de 5è i 6è de primària, proporcionar-los eines per millorar les seves eleccions i sensibilitzar sobre la importància d’una alimentació saludable. Els alumnes de 5è i 6è de primària participants en el projecte visualitzen un vídeo de realitat virtual i participen en un taller sobre begudes energètiques.
Aquests objectius s’han abordat a partir d’un enfocament pedagògic centrat en l’aprenentatge a través de l’experiència amb la utilització de dispositius de realitat virtual.
El projecte s'ha posat en marxa amb una prova pilot de la qual se n'extreuen els primers resultats: el percentatge d’alumnes que reconeixien que les begudes energètiques poden ser perjudicials augmentava del 79 al 92%. A més, un 66% menys de participants creien que donen energia i un 56% menys pensaven que redueixen el cansament. A més, mentre que abans de l’experiència només un 63% dels alumnes sabien que aquest tipus de begudes contenien sucre, després de fer-ho el 100% ho identificava correctament. Per al desenvolupament d’aquest projecte, el Kid’s Cluster ha comptat amb el suport d’Acció, mitjançant un ajut de 69.000 euros de la línia d’Iniciatives de Reforç a la Competitivitat.
Amb 10 anys d'experiència en el camp educatiu, TBkids té dos centres d'innovació, de tecnologia creativa i d'emprenedoria a Sant Cugat del Vallès i Rivas-Vaciamadrid, a Madrid; així com una delegació a Bilbao. El 2023, va inaugurar TBKids Barcelona i es van sumar al projecte Impuls digital a l'educació, del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, apropant la tecnologia creativa a més de 200 docents. En la seva tasca, TBkids aporta als infants i joves noves formes d’aprendre amb tallers d’aprenentatge pràctic i activitats extraescolars i treballen aspectes bàsics de les STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Arts i Matemàtiques).