Seat i Cupra —que ja té un conseller delegat oficial— se situa en una posició intermèdia dins de les marques de volum que pertanyen al Grup Volkswagen. En els tres primers trimestres, el fabricant amb seu a Barcelona ha acumulat unes vendes de 439.500 unitats entre les seves dues marques, un 4,1% més que en el mateix període de l'any passat. Es queda, així, per sota de Skoda, que se situa al capdavant dins de les marques Core del grup alemany —Volkswagen, Skoda i les dues marques del grup Seat— amb un augment del 14,1% i 765.700 turismes venuts fins al setembre. Per darrere se situa el vaixell insígnia del grup de Wolfsburg, Volkswagen, que no aconsegueix enlairar les seves vendes i matricula 3.492.500 unitats, un 2,8% més que en el mateix període del 2024.
En conjunt, sumant les marques prèmium i esportives —Audi i Porsche—, el grup automobilístic alemany Volkswagen va vendre fins al setembre 6.604.100 vehicles arreu del món, un 1,2% més que en el mateix període del 2024, impulsat per les marques de volum, els elèctrics i malgrat la caiguda de les vendes a Amèrica del Nord i a la Xina, segons ha anunciat aquest divendres la companyia.
Per regions, Volkswagen va incrementar les seves vendes en els tres primers trimestres a Europa occidental (+3,2%), Europa central i de l'Est (+10,2%), Amèrica del Sud (+14,9%), així com a l'Orient Mitjà i l'Àfrica (+9,7%). No obstant això, va vendre a la Xina entre gener i setembre 1.974.000 vehicles, un 4% menys que en els mateixos mesos de l'any passat i un 7,2% en el tercer trimestre.
Així mateix, va reduir les vendes a Amèrica del Nord en els tres primers trimestres fins a 708.800 unitats, un 7,8 % menys que un any abans.
En el tercer trimestre —juliol, agost i setembre—, els lliuraments de vehicles del grup Volkswagen van pujar un 1% a escala mundial, fins als 2,2 milions d'unitats en el tercer trimestre, ja que el creixement a Europa i altres mercats va compensar les caigudes a la Xina i Amèrica del Nord.
Altres marques
La divisió de vehicles comercials va reduir entre el gener i el setembre els lliuraments fins a 278.200 unitats (-10,7 %) i la marca de la gamma alta Audi va abaixar els lliuraments en el mateix període un 4,8%, fins a 1.175.800 vehicles. En el segment prèmium, Lamborghini i Bentley van vendre també en els nou primers mesos de l'exercici menys automòbils.
El fabricant d'esportius Porsche va reduir, igualment, els lliuraments en els tres primers trimestres un 6%, fins a 212.500 unitats. En la divisió de camions —MAN, Volkswagen Truck & Bus, Scania i International (Navistar)— ha venut des de principi d'any 224.600 unitats fins al setembre (-8,5%).
Elèctrics
El grup Volkswagen va lliurar en els tres primers trimestres 717.500 elèctrics als clients, un 41,7% més que un any abans, després de la millora a Europa (+78,2%), als EUA (+85,2%). La pujada va ser en el tercer trimestre del 213,5%). No obstant això, el grup Volkswagen va reduir les vendes d'elèctrics a la Xina fins a 85.100 unitats (-42,5 % que en els nou primers mesos de 2024).
L'embranzida dels elèctrics del grup Volkswagen registrada a Europa i als Estats Units beneficia especialment Espanya, ja que el grup alemany ha delegat a les factories de Martorell (Barcelona) i Landaben (Navarra) la fabricació dels quatre models de la gamma d'urbans. En concret, a Catalunya es fabricaran un model per a Cupra —Cupra Raval— i un altre per a Volkswagen —ID.Polo— i dos més a Navarra, l'elèctric d'Skoda i una versió SUV per a Volkswagen, l'ID.Cross.