El Grup Volkswagen ha anunciat aquest dimecres que el vehicle elèctric ID.2all que tenia previst fabricar a partir del pròxim 2026 a Martorell es dirà ID. Polo, de forma que farà servir la marca del mític utilitari en el vehicle elèctric que es produirà a la planta de Catalunya de Seat, on hi treballen 12.000 persones, juntament amb el Cupra Raval. El nou Polo costarà uns 25.000 euros.

Sobre la decisió d'anomenar finalment Polo al nou model elèctric, el director general de Vollkswagen, Thomas Schäfer, va dir: "Els noms els nostres models estan fermament arrelats a la ment de les persones. Són sinònim d'una marca forta i encarnen característiques com la qualitat, el disseny atemporal i les tecnologies per a tothom". 

Per tal de dur a terme aquesta transició cap al vehicle elèctric, Seat ha aprovat una inversió de 300 milions d'euros per comptar amb 64.000 metres quadrats de producció de 300.000 bateries anuals que aniran destinades a aquests Polo i Cupra Raval. Martorell ha de ser un dels principals punts de descarbonització de l'automoció a l'estat espanyol, una transició necessària per a la lluita contra el canvi climàtic promoguda per la Comissió Europea, que preveu que a partir de l'any 2035 es prohibeixi la fabricació de motors de benzina i dièsel. 

SEAT ja ha començat amb l'assemblatge de bateries en preserie i la fabricació en presèrie de carrosseria a una nova premsa on es produiran els models elèctrics. 

L'empresa catalana del Grup Volskwagen tenia previst començar a produir aquest 2025, però finalment ho ha ajornat a l'any vinent. Mentrestant, però, ja produeix cotxes elèctrics a la Xina, concretament el Tavascan. Segons han alertat en ocasions la companyia i també els sindicats, el pagament d'aranzels a Europa per cotxes produïts a la Xina podria acabar afectant a la plantilla de Martorell, ja que podria tenir un impacte econòmic negatiu i la necessitat de mà d'obra amb el cotxe elèctric és inferior als de combustió. 

Els primers models d'ID.Polo i de l'ID.GTI, que tenint en compte les imatges i la política d'anar transferint els noms del passat podria ser el ID.Golf, es presentaran a la propera fira de l'automoció de Múnic IAA MObility que té lloc aquest inici de setembre. A finals de 2026 es llançarà el primer SUV compacte elèctric, l'ID. Cross, com a versió elèctrica del T-Cross. 

L'ID.T, berlina similar al Passat, té previst el llançament també pels mesos vinents, mentre que la furgoneta elèctrica ID.Buzz, amb estètica semblant a la mítica California, ja es pot comprar. Durant el primer semestre d'aquest any, el percentatge de cotxes elèctrics venuts per la companyia arreu del món ha estat de l'11%, amb un increment del 47% en comparació amb l'any passat.