El grup Volkswagen ha exhibit aquest diumenge a Alemanya els dos vehicles elèctrics que fabricarà a la planta de Martorell a partir de l’any vinent: l’ID.Polo i el Cupra Raval. Els ha mostrat un dia abans que aquest dilluns comenci el Saló Internacional de l’Automòbil (IAA Mobility 2025), la gran fira europea del sector de l’automoció que se celebrarà a Munic fins diumenge vinent.
Curiosament, com que encara no s’ha inaugurat la fira, han mostrat els models d’aquests cotxes camuflats, tapats amb uns vinils acolorits que, en el cas del Cupra Raval, reproduïa el mapa del barri barceloní que li ha donat el nom (imatge superior).
Markus Haupt, CEO interí de Seat i Cupra des que el març passat va substituir Wayne Griffiths, ha estat l’encarregat de presentar els vehicles que es fabricaran a Martorell. En l’acte organitzat per Volkswagen hi havia els caps del grup i de les seves marques.
També s’ha pogut veure, tapats amb vinils, l’Skoda Epiq i un prototip elèctric del Volkswagen T-Cross, dos SUV, que es produiran a la planta de Pamplona.
El Cupra Raval es llançarà al mercat el 2026 com a primer model de la família d'elèctrics urbans, que comprèn quatre vehicles del Brand Group Core del Grup Volkswagen. Començaran amb la producció del Cupra Raval i seguiran amb el Volkswagen ID.Polo, tots dos fabricats a Martorell.
El Cupra Raval és un vehicle 100% elèctric que es començarà a fabricar el 2026. Serà el vuitè model de la marca. Disposarà d’una versió superior anomenada VZ amb una potència equivalent a 226 CV.
Fa uns dies, Volkswagen va confirmar que l’elèctric urbà que es fabricarà a Martorell també a partir de l’any vinent s’anomenarà ID. Polo, si bé fins ara era conegut per ID.2all, de manera que farà servir un nom mític del grup. Aquest Polo elèctric costarà al voltant de 25.000 euros.
Sobre la decisió d'anomenar finalment Polo al nou model elèctric, el director general de Vollkswagen, Thomas Schäfer, va dir: “Els noms dels nostres models estan fermament arrelats a la ment de les persones. Són sinònim d'una marca forta i encarnen característiques com la qualitat, el disseny atemporal i les tecnologies per a tothom”.
Seat continua avançant pel camí que el portarà a produir cotxes elèctrics a Martorell l’any vinent. Ja treballa amb l’acoblament de sistemes de bateries en presèrie i la fabricació de les primeres peces de carrosseria a la premsa ideada per als nous models. Així, la companyia ja ha començat a acoblar els primers sistemes de bateries dins la seva nova planta de Martorell, com la producció en presèrie de les peces de les carrosseries a la nova premsa PXL per als dos models elèctrics.
D'aquesta manera, la companyia es prepara per a l'inici de la producció en sèrie de la família de cotxes elèctrics urbans del Brand Group Core, començant pel Cupra Raval. Com a pas previ a la producció en sèrie, l'acoblament d'aquests sistemes de bateries a la nova planta permeten testejar les instal·lacions, els processos i els productes "per garantir l'èxit" en el llançament dels nous models elèctrics.