Ryanair va guanyar 1.428 milions d'euros al seu últim exercici fiscal (fins al 31 de març), deixant enrere les pèrdues obtingudes l'any anterior. L'aerolínia irlandesa de baix cost torna així als resultats positius, davant els 355 milions d'euros que va perdre en el mateix període de l'exercici fiscal previ.
La companyia establerta a Dublín va destacar avui en un comunicat que el seu trànsit aeri va créixer "amb força" l'any i va augmentar el 74%, fins als 168,6 milions de passatgers, mentre va registrar un significatiu repunt dels ingressos gràcies a avenços significatius als seus tres grans mercats: Itàlia, Espanya i el Regne Unit.
En aquest context, la facturació total de Ryanair va augmentar el 124% entre els dos períodes, fins als 10.780 milions d'euros, mentre que els ingressos auxiliars van créixer el 78%, fins als 3.844 milions d'euros, amb una despesa mitjana per passatger de 23 euros en serveis com la prioritat d'embarcament, el consum a bord o la reserva de seients.
L'aerolínia, líder a Europa del sector de vols econòmics, també va assenyalar que l'augment del benefici va estar impulsat per la seva "avantatjosa" política de combustible, i va avançar que té cobertes les seves necessitats per a aquest exercici després d'adquirir de manera anticipada el 85% a un preu de 89 dòlars per barril.
Els seus ingressos a Espanya augmenten un 115%
Així mateix, Ryanair va recordar que va obrir l'any fins al març passat cinc noves bases d'operacions i 300 rutes addicionals en el continent, la qual cosa, unit al recent anunci de compra de fins a 300 aparells Boeing 737 MAX, la comanda més gran de la seva història, li va portar a fixar un objectiu de 300 milions de passatgers anuals per a l'exercici fiscal 2034.
De la facturació global, la companyia va ressaltar que el mercat italià va contribuir amb 2.364 milions d'euros, un 98% més, seguit per l'espanyol, amb 1.883 milions, i el britànic, amb 1.589 milions d'euros, la qual cosa representen pujades del 115% i el 99%, respectivament.
"El nostre creixent avantatge en costos unitaris sobre tots els competidors, la cobertura de combustible, el sòlid balanç i la cartera de comandes d'avions de molt baix cost, així com la nostra provada resistència operativa, creen enormes oportunitats de creixement per a Ryanair en els pròxims anys", va indicar en la nota el seu conseller delegat, Michael O'Leary.
Cautelosament optimista
El directiu, de cara al present exercici, va estimar que el trànsit de passatgers podria augmentar fins als 185 milions anuals, si bé va advertir que els "retards recents" en el lliurament de nous avions per part del fabricant estatunidenc podrien rebaixar "lleugerament" aquest objectiu de creixement.
O'Leary va declarar que l'aerolínia és "cautelosament optimista" respecte als ingressos del present any fiscal, encara que va confiar que "creixeran prou" per a fer front a la factura del combustible i "generar un modest augment dels guanys".
"Aquesta previsió continua depenent en gran manera que evitem esdeveniments adversos durant l'any fiscal 2024, com la guerra a Ucraïna o els retards addicionals i repetits en els lliuraments de Boeing", va agregar el conseller delegat.
