La multinacional nord-americana Procter & Gamble (P&G), propietària de marques com Ariel, Ambipur, Tampax, Braun, Pantene o H&S ha anunciat aquest dijous que retallarà 7.000 llocs de treball en els propers dos anys, el que equival a aproximadament al 15% de la seva plantilla no relacionada amb la fabricació, és a dir, que les sortides es produiran principalment a les oficines.

"Les baixes laborals es gestionaran amb suport i respecte, d'acord amb els nostres principis i valors, així com amb la legislació local", explica la firma en un comunicat. De moment, no es disposa d'informació sobre l'impacte específic per regió o planta. Així que no se sap quin país es veurà més afectat.

L'empresa amb seu a Cincinnati, busca impulsar la productivitat i reduir costos mentre s'enfronta a una "competència ferotge" en un "entorn cada vegada més desafiador", justifica en el comunicat.

"La nostra principal prioritat continua sent aconseguir un creixement equilibrat i la creació de valor per satisfer per igual a consumidors, clients, empleats, la societat i els accionistes", conclou el comunicat.

Procter & Gamble, les marques del qual també inclouen el detergent Tide, les tovalloles de paper Bounty i els bolquers Pampers, compta amb una plantilla global de 108.000 persones en total, d'acord amb CBS. Les accions de P&G pujaven un 0,16% abans de l'obertura de Wall Street.