La plataforma publicitària Arkeero, que ofereix serveis a altres operadors com Spotify o L'Oreál, ha comprat la unitat productiva de Peoople i 21 Buttons, que van entrar en concurs de creditors a finals de l'any passat. Amb l'operació, Arkeero incorporarà al seu perímetre els 28 milions d'usuaris d'aquestes xarxes i donarà una nova solució publicitària basada en dades primàries als seus clients. L'operació ha estat assessorada per Andersen com a advocats de Peoople i Ramón i Cajal com lletrats d'Arkeero, mentre que BDO Audihispana es va encarregar de la gestió de l'administració concursal.

"A través de la recent plataforma Peoople permetem a les marques dur a terme accions amb milers de creadors de contingut i mesurar la rendibilitat de la inversió. És un pas de gegant per a la nostra companyia, que arribarà a un total de 50 milions d'usuaris al llarg de 2023," ha assenyalat el cofundador i coconseller delegat d'Arkeero, Agustín de Diego.

Per la seva part, Borja Mendivil, cofundador i co CEO de Grupo Arkeero ha afegit que "amb la integració de Peoople i 21 Buttons dins del porfolio tecnològic d'Arkeero ajudarem els anunciants i les seves agències, però també els nous creadors i influencers, apropant-los a un públic global i donant-los un poderós altaveu per al desenvolupament dels seus continguts. En l'àmbit de producte tecnològic i publicitari, tanquem el cercle de l'omnicanalitat, dotant a les nostres audiències d'una profunditat, una qualitat i un nivell de segmentació que només les xarxes socials poden oferir."

Expansió internacional

Amb aquesta adquisició, l'empresa de publicitat té l'objectiu de desembarcar al mercat europeu i posar el focus en països com França, el Regne Unit, Alemanya o Turquia, "on es troben molts dels usuaris de Peoople i 21 Buttons".

Fa dos anys, Peoople, participada per Wayra (Telefónica), entre d'altres, va comprar 21 Buttons per valor de 25 milions d'euros per unificar les dues principals aplicacions de recomanacions. El cofundador i conseller delegat de Peoople, David Pena, es va congratular després de l'adquisició i va assegurar que suposava “un gran pas per a l'expansió de Peoople a altres mercats”. “Tenim molta força a Espanya, Portugal i Llatinoamèrica i, amb la integració de 21 Buttons, tindrem una gran presència a Europa, a més d'arribar a altres països com Turquia”, va indicar.

Aquestes xarxes van tenir el seu auge alhora que creixia el món influencer a Instagram, ja que permeten etiquetar les peces que portaven a les fotos i aconseguir una comissió si els seus seguidors acabaven comprant els seus looks. Arkeero, per la seva part, és una empresa de publicitat digital i entre els seus clients es troben marques com Sephora, Scalpers i L'Oreal.