La tabaquera nord-americana Philip Morris International (PMI) va aconseguir en el tercer trimestre un benefici net atribuït de 3.478 milions de dòlars (2.997 milions d'euros), un 12,8% més que en el mateix període de l'any anterior.

Els ingressos nets van augmentar un 9,4%, fins als 10.845 milions de dòlars (9.344 milions d'euros). Per la seva banda, el sumatori de costos de producció, màrqueting, administració o R+D va pujar a 6.582 milions de dòlars (5.671 milions d'euros), un 5,2% més.

Ja en l'acumulat dels nou primers mesos fins al setembre, els beneficis van ser de 9.207 milions de dòlars (7.933 milions d'euros) i la facturació va assolir els 30.286 milions de dòlars (26.094 milions d'euros), això és un 20,6% i un 7,5% més, respectivament.

El volum comercialitzat durant els nou mesos de cigarrets o unitats de tabac escalfat va ser de 592.700 milions, un 1,8% més, mentre que només el de productes lliures de fum, com ara els pegats de nicotina o l'snus, va avançar un 14,3%, fins a les 134.800 milions d'unitats.

«En el tercer trimestre, continuem invertint en el creixement del nostre negoci lliure de fum, cada vegada més rendible, alhora que aconseguim en aquesta divisió un benefici brut trimestral i un benefici per acció diluït ajustat sense precedents», ha afirmat el conseller delegat de Philip Morris International, Jacek Olczak.

Jacek Olczak, conseller delegat de Philip Morris

"Estem en camí de superar els nostres objectius de creixement per al 2024-26 sent líders en el sector i de revisar a l'alça la nostra previsió de benefici per acció diluït ajustat per a tot el 2025", ha afegit.

La multinacional ha millorat en un 8,9% el dividend trimestral a 1,47 dòlars (1,27 euros) i, ja de cara al 2025, preveu un creixement orgànic dels ingressos nets d'entre el 6% i el 8%. El benefici per acció diluït i ajustat sense efecte de canvi serà d'entre 7,36 i 7,46 dòlars (6,34 i 6,43 euros).

Pel que fa al ‘negoci sense fum’, conegut per les sigles SFB (smoke-free business), va representar el 41% dels ingressos nets totals (un augment de 2,9 punts percentuals en comparació amb el tercer trimestre de l’any passat) i més del 42% del benefici brut total (un augment de 2,5 punts percentuals en comparació amb el tercer trimestre de l’any passat). Els seus productes sense fum ja estan disponibles en 100 mercats, gairebé la meitat dels quals tenen almenys dues de les seves tres marques insígnia (IQOS, ZYN i VEEV) disponibles per a la venda.

En un informe, apunten que els productes SFB continuen oferint un “rendiment superior”, amb volums d’enviaments que van augmentar un 16,6%, ingressos nets que van créixer un 17,7% (13,9% orgànicament) i benefici brut que va augmentar un 19,5% (14,8% orgànicament).