Omoda Motors Spain, empresa que comercialitza a Espanya les marques Omoda i Jaecoo del grup xinès Chery, va obtenir un benefici de 16,96 milions d'euros el 2024, en el seu primer any a Espanya, si bé incomplet perquè van iniciar l'activitat comercial el mes de febrer.

Segons els comptes que han dipositat al Registre Mercantil, Omoda va aconseguir l'any passat una facturació de 238,5 milions d'euros i un resultat d'explotació de 23,81 milions.

Omoda Motors Spain, presidida per Xu Qingson, opera a Espanya des del 22 de febrer de 2024, sent aquest el seu primer mercat europeu on comercialitza les marques Omoda i Jaecoo, pertanyents al grup Chery. La seva seu central està a Alcobendas (Madrid), però el seu centre logístic és a Barcelona i la seva central de recanvis a Azuqueca de Henares (Guadalajara).

Durant el primer any d'activitat a Espanya, Omoda ha creat una xarxa comercial amb més de 60 concessionaris oficials en totes les comunitats, incloses Balears i les Canàries.

Segons indiquen a l'informe de gestió que acompanya els comptes, van tancar 2024 amb 8.890 matriculacions combinades entre Omoda i Jaecoo, fet que els va reportar una quota total del 0,9% del mercat espanyol i de l'1,5% al sector de particulars. Concretament, van vendre 7.786 unitats dels models Omoda i 1.099 de Jaecoo.

Dins dels vehicles que van comercialitzar, destaca l'Omoda 5 (de gasolina) que es va convertir en el C-SUV més venut al canal particular l'any passat.

En els primers vuit mesos de 2025, la companyia ha duplicat gairebé els registres de 2024 amb 14.133 unitats venudes entre les marques Omoda (8.281) i Jaecoo (5.852), segons recull Europa Press.

Perspectives

Omoda indica en l'informe de gestió que espera "continuar amb el posicionament al mercat local" aquest 2025. Per competir amb altres grups xinesos com BYD i MG, aquest any han llançat nous models com el Jaecoo 7 SHS (híbrid endollable), Omoda 5 SHS (híbrid endollable), Jaecoo 8 (recarregable), Jaecoo 5 (gasolina, semihíbrid HEV i elèctric) i Omoda 9 SHS (també recarregable). Amb aquests nous vehicles, esperen aconseguir 30.000 unitats venudes el 2025 i una facturació propera als 1.000 milions d'euros.

L'interès pels vehicles d'origen asiàtic s'ha incrementat un 66% en el primer semestre de 2025 respecte al mateix període de l'any passat, segons l'anàlisi Interès per les marques xineses al mercat VO, elaborat per coches.net. El 71% dels potencials compradors preveu una marca xinesa com a opció (el 46% les veu interessants amb reserves i el 25% les considera innovadores i confiables), davant un 29% que prefereix marques tradicionals. Les quatre marques xineses amb més oferta al portal acaparen el 87% del total de les recerques de vehicles d'origen xinès d'ocasió de coches.net. En concret, aquestes són MG (48%), Lynk & CO (17%), BYD (11%) i Omoda (11%).