L'interès pels vehicles d'origen asiàtic s'ha incrementat un 66% en el primer semestre de l'any davant el mateix període de l'any anterior, segons l'anàlisi Interès per les marques xineses al mercat VO el 2025 elaborat per coches.net. D'aquesta manera, es confirmen les dades de l'estudi coches.net Tendències de Compra 2025-2026, segons el qual el 71% dels potencials compradors contempla una marca xinesa com a opció (el 46% les veu interessants amb reserves i el 25% les considera innovadores i confiables), davant un 29% que prefereix marques tradicionals.
Les quatre marques xineses amb més oferta al portal acaparen el 87% del total de les recerques de vehicles d'origen xinès d'ocasió de coches.net. En concret, aquestes són MG (48%), Lynk & CO (17%), BYD (11%) i Omoda (11%). Les marques MG i Lynk & CO tenen una forta connexió amb Europa, ja que la primera era originàriament una marca britànica i la segona pertany al mateix grup que Volvo, Polestar o Smart.
De fet, fa tot just dos mesos el conseller delegat interí de Seat i Cupra, Markus Haupt, va defensar "un entorn d'ajuda a l'empresa" per continuar creixent i continuar desenvolupant talent davant els "avantatges" que tenen els fabricants xinesos d'automòbils. "Ells tenen uns avantatges que nosaltres no tenim", va dir el directiu en al·lusió al grau de competitivitat que presenten els productors xinesos d'automòbils, per la qual cosa va advocar per propiciar "un entorn d'ajuda a l'empresa" a Espanya i a Europa davant de l'auge i l'interès pels vehicles xinesos.
Creixen les recerques del BYD
Mostra de l'interès per les marques xineses és l'increment interanual de les recerques de la marca BYD, que ha vist multiplicat per onze en un any (1.080%) l'interès per part de potencials compradors. Altres marques que també han comptat amb notables pujades en el primer semestre de l'any han estat: Skywell (567%), Seres (344%), Omoda (307%), Maxus (298%), SWM (187%), Aiways (58%), DFSK (49%) i MG (33%), entre d'altres.
En tot just un any, l'oferta de vehicles d'ocasió xinesos a coches.net s'ha incrementat un 52% (comparant juny de l'any passat davant juny de 2025). Marques com BYD (1950%) i Maxus (1.100%) són els que més han crescut en aquest període. Li segueixen, Seres (863%), Omoda (488%), SWM (143%), Skywell (100%), DFSK (88%), MG (37%) i Lynk & CO (33%).
Preu mitjà dels vehicles d'ocasió
Pel que fa als preus d'aquests cotxes, els vehicles d'origen xinès oferts durant la primera meitat de l'any han registrat un preu mitjà de 21.334 euros, la qual cosa representa un 5,5% menys respecte al mateix període de 2024. A l'hora de comprar un cotxe, el preu és decisiu i les marques xineses en general estan responent amb productes competitius. Mostra d'això són els reajustaments en el preu mitjà d'algunes marques en aquest període com Aiways (-16,5%), DFSK (-3,5%), DR Automòbils (-9,4%), Lynk & CO (-9,7%), Maxus (-15,3%), MG (-7,9%), Seres (-35,3%) i SWM (-3,5%). Per contra, l'increment en els preus s'ha notat a BYD (8,25%), EVO (6,6%), Jaecoo (3,4%) i Omoda (0,3%).