Moeve començarà 2026 amb 500 estacions de servei transformades de la vella Cepsa a la nova marca Moeve. Això significa que en prop d'un terç de la seva xarxa ja s'ha implantat aquesta nova marca, convertint les seves estacions en nous espais més digitalitzats en els quals s'incorporen noves opcions d'energia sostenible, segons informa la companyia en un comunicat. L'energètica ja té estacions transformades en poblacions i vies de circulació de totes les comunitats autònomes d'Espanya, a més de Portugal i Andorra.

En paral·lel a aquest procés de transformació, Moeve també avança en l'aposta per una mobilitat sostenible, desplegant una de les xarxes de càrrega elèctrica ultraràpida més grans en estacions de servei al conjunt d'Espanya i Portugal. Aquesta xarxa subministra energia 100% renovable i ja compta amb més de 260 places de càrrega ultraràpida operatives (150 kW), d'accés públic i lliure, amb carregadors capaços de recarregar el 80% de la bateria d'un cotxe en un temps estimat d'entre 10 i 20 minuts en funció del model.

Molts d'aquests establiments funcionen amb electricitat obtinguda a través de panells solars instal·lats allà mateix, i la proposta de valor als clients conté la possibilitat d'utilitzar el tiquet digital, a més d'un túnel de rentada, Moeve Wash, que funciona amb productes biodegradables.

A l'oferta de les estacions de servei s'inclou la venda de productes frescos a Moeve Market i de cafè i brioixeria prèmium als seus córners R’SPIRO. Les estacions de servei de la xarxa també estan incorporant nous serveis de paqueteria i delivery, concentrant algunes de les demandes quotidianes dels clients.

Un dels córners de R'SPIRO / Moventia

L'oferta es completa amb el programa de fidelització Moeve gow, que compta amb al voltant de 3,5 milions de clients que accedeixen a descomptes i promocions a les estacions de servei i comerços associats, a més de donar-los la possibilitat d'adquirir el Pla Multienergy, juntament amb Naturgy, que combina la contractació de llum i gas amb descomptes de fins a 30 cts./l en proveïment de carburant i de fins a 15 cts./kWh en recàrregues elèctriques.

Pierre-Yves Sachet, director de mobility de Moeve, assegura “que estem avançant amb pas ferm en la transformació de la nostra xarxa. Moeve és una aposta per la qualitat i pel client, i la millor mostra d’això són aquests establiments renovats, dissenyats com a llocs on voler ser, on l’experiència pugui ser personalitzada i es disposi de molts serveis quotidians”.

A més de transformar 500 estacions de servei, Moeve ha consolidat la seva nova marca en àmbits clau. En primer lloc, les vendes de les estacions de servei amb la nova marca ja superen les seves anteriors estacions Cepsa.

El seu portal d'ocupació externa rep al voltant d'un 35% més de visites des que va iniciar la transformació. Pel que fa a les dades de reconeixement social, Moeve ja és majoritàriament coneguda. Segons Ipsos, els usuaris prioritzen Moeve per davant de Cepsa en el reconeixement espontani de marques d'energia i mobilitat, estant 20 punts per sobre de l'objectiu de notorietat que perseguia la companyia a un any vista.

José María Solana, director global de marca de Moeve, assegura que “a la companyia li cau molt bé la transformació del seu nom i de la seva cultura, i la marca s'està consolidant fins i tot més ràpid del que s'esperava. Avui, Moeve representa l'aspiració del sector per transformar l'energia i la mobilitat i ja té un reconeixement de marca més gran que la de la seva antecessora en atributs com sostenibilitat, innovació o proximitat”.

Punt de càrrega elèctrica / Moeve

Amb aquests avenços, Moeve continua avançant en la seva estratègia de transformació a 2030, Positive Motion, que va començar a desplegar fa ja tres anys. L'energètica ha venut el 70% dels seus actius d'exploració i producció, desenvolupa la 'Vall Andalusa de l'Hidrogen Verd' i ha assolit l'equador de la construcció de la seva nova planta de biocombustibles 2G a La Rábida (Huelva), amb l'aspiració de convertir-se en un referent de la transició energètica a Europa.

Després de més de 90 anys sent coneguda com a Cepsa, a finals del 2024 va llançar la seva nova marca, Moeve, que reflecteix l'acceleració de la seva transformació per liderar la producció d'energies sostenibles basades en molècules verdes, com hidrogen verd i biocombustibles de segona generació, i la producció de productes químics sostenibles. Compta amb més d'11.000 empleats.