Masorange, la nova operadora resultant de la fusió d'Orange i MásMóvil, ha iniciat la seva nova etapa amb la promesa de 4.000 milions d'inversió en els propers tres anys. Un gegant de les telecomunicacions a Espanya amb uns ingressos de 7.400 milions d'euros, dels quals bona part provenen de les vendes de dispositius mòbils i terminals. La companyia compta amb 1.000 milions de facturació en aquest segment, on continua veient potencial de creixement.

"Som el canal més gran 'retail' de terminals i dispositius electrònics al mercat espanyol. Venem junts més de quatre milions d'unitats a l'any. En termes de volum, estem parlant pràcticament de 1.000 milions d'euros de facturació", va explicar Meinrad Spenger, conseller de la nova Masorange, en la presentació oficial de la companyia.

Aquest lideratge en la distribució de dispositius per a la llar i l'empresa es tradueix en més de 4,2 milions d'unitats comercialitzades a l'any pel grup, que ara és líder a Espanya en nombre de clients. D'aquesta manera, l'operadora treu pit de la venda d'equips electrònics, ampliant així el seu avantatge respecte als seus principals competidors.

Per comparar la dimensió, l'ara segona companyia del mercat, Telefónica, va ingressar el 2023 entorn de la meitat per la venda de terminals mòbils. L'operadora blava va tancar el passat exercici amb una facturació de 518 milions d'euros, amb un descens del 5,4% respecte a l'any anterior.

Masorange potenciarà serveis d'alarmes, assegurances o energia

La nova 'joint venture' participada al 50% per Orange i al 50% per MásMóvil és la primera teleco per volum de clients a Espanya, amb 30,2 milions de línies mòbils, 7,3 milions de línies de banda ampla, 2,3 milions d'usuaris de televisió de pagament i 2,1 milions de clients d'"altres serveis".

En aquests "altres serveis" s'inclouen l'esmentada venda de dispositius electrònics, els serveis financers, assegurances (llar, protecció de pantalles, manteniment...), alarmes i seguretat, centres d'entreteniment, energia, telemedicina i IoT (internet de les coses). Des de la companyia creuen que hi ha recorregut comercial per continuar creixent i destinaran part dels seus esforços a potenciar algunes d'aquestes àrees de negoci.

"En alarmes tenim una aliança amb ADT que renovem el novembre de l'any passat. Veiem un potencial de creixement rellevant en aquest segment", va apuntar Spenger. I el mateix passa amb l'energia renovable, negoci en el qual assegura que estan creixent en clients cada mesos.

En definitiva, Masorange vol ser "més empresa de serveis en els propers anys". Així mateix, el conseller delegat del nou grup va apuntar que contemplen la recerca de noves oportunitats de creixement pel costat dels serveis per a empreses i administracions públiques.

Fomentar les marques més fortes i reduir la inversió en les menys rendibles

Una altra de les claus del grup serà què fer amb les diferents marques amb les quals opera. La companyia ha assegurat que continuarà apostant per l'estratègia multimarca, encara que apostant per les més fortes i reduint la inversió en aquelles firmes que generen menys retorn a la companyia.

D'aquesta manera, les marques 'prèmium' seran Orange i Yoigo, al costat de les marques regionals d'Euskaltel, Telecable i R. Per la seva part, Jazztel i MásMóvil seran les operadores "econòmiques" en relació qualitat-preu, mentre que Pepephone i Simyo continuaran com les ensenyes digitals de Masorange. Les marques Lebara, Lycamobile i Llamaya per a clients internacionals i les regionals Guuk i Embou completen la cartera.

"Euskaltel, R i Telecable continuaran sent les ensenyes de referència als seus respectius mercats i es beneficiaran dels plans d'inversió, innovació i impacte positiu gràcies a la seva integració a Masorange", ha destacat la companyia. Respecte a altres marques de renom com Virgin Telco, el CEO de la companyia va assenyalar que dins d'Espanya no és de les més rellevants.