MásOrange, la joint venture resultant de la fusió d'Orange i MásMóvil ha presentat aquest dimecres la seva posada en marxa a la seva seu central de Pozuelo (Madrid) de la mà del nou conseller de la companyia, Meinrad Spenger. La teleco, que es converteix en la líder a Espanya en nombre de clients, s'ha compromès a invertir més de 4.000 milions d'euros en els pròxims tres anys.

"Estrenem futur, el projecte és una gran oportunitat per a tothom. Avui neix un nou líder al mercat de les telecomunicacions. Ho estem fent bé en molts aspectes, com en el nombre de clients. Invertirem més de 4.000 milions d'euros en els propers anys", ha destacat en la presentació Spenger". Una inversió que anirà dirigida especialment a infraestructures, 5G i serveis.

Aquesta inversió suposarà el desplegament de fins a sis milions d'unitats immobiliàries i de fibra òptica incrementals. Així mateix, "augmentarà la cobertura 5G per sobre del 90% de la població espanyola", assegurant una connexió ultraràpida amb nou vegades més velocitat que el 4G.

Amb la unió de les dues operadores, MásOrange es converteix en l'operadora líder a Espanya per nombre de clients i una de les companyies més grans d'Espanya per ingressos. Compta amb més de 30 milions de línies mòbils, més de 7,3 milions d'usuaris de banda ampla i 2,3 milions d'usuaris de televisió.

"Som líder a Espanya a tots els sectors. També som líders en el rànquing de satisfacció i volem seguir així i millorar els nostres valors de satisfacció", ha afegit Spenger. En aquest sentit, el CEO de la nova companyia ha destacat que el propòsit és "reconnectar les persones amb la tecnologia al servei de la millor experiència. Volem ser la millor empresa del món, però també la millor empresa per al món".

Un gegant multimarca de 7.400 milions d'ingressos

La nova societat neix amb uns ingressos totals de 7.400 milions d'euros, un ebitda (benefici abans d'impostos, amortitzacions, etc.) de 2.560 milions d'euros i una valoració conjunta de 18.600 milions d'euros. "Entrem entre les 20 empreses més rellevants d'Espanya per ingressos. Amb aquestes xifres entraríem en l'IBEX 35 si cotitzéssim", ha assenyalat Spenger. A més, la companyia compta amb una quota de mercat de més del 40% en fix i mòbil.

De la mateixa manera, la companyia ha destacat ser el canal més gran retail en terminals i dispositius del mercat espanyol. I és que, a més dels serveis mòbils, l'aposta de MásOrange en altres serveis és clara. D'aquesta manera, els serveis de finançament al consum, alarmes, finances i energies sumen ja més de 2 milions, "un camp de creixement per al futur". "Serem més empresa de serveis en els propers anys", ha apuntat el CEO de l'operadora.

Quant a les marques que comercialitza, Spenger ha reiterat la seva aposta firma per l'estratègia seguida fins ara: "Volem seguir amb la nostra estratègia multimarca". La companyia compta amb nou marques principals a nivell nacional (Orange, Yoigo, Jazztel, MásMóvil, Simyo, Pepephone, Lebara, Lyca i Llamaya) i cinc a nivell regional (Euskaltel, R, Telecable, Guuk i Embou).

Nova identitat corporativa de MásOrange

L'operadora també ha presentat oficialment la seva nova identitat corporativa, representada a través d'un "+" i una "O". "És més que una marca, suposa la culminació de dues entitats i dos equips que conjuguen el talent més gran del sector. Sinònim de col·laboració, innovació i que representés totes i tots, independentment d'on vinguessin. Volíem que fos creïble i que suposessis una col·laboració única i especial. Hem buscat que sigui una marca que sigui senzilla i creïble", ha assenyalat Germán López, director general d'operacions.

El nou gegant de les telecomunicacions destaca que representa la unió dels dos grups en un sol projecte, amb "una identitat única, símbol de la innovació i de la confiança dels consumidors en un operador líder". D'una banda, el "MAS" representa a MásMóvil, per al que s'utilitzarà el signe "+"on caben tots i tots sumen". Per l'altre, l'"O" que representa Orange, "el món, la cobertura universal, la seguretat, que és també dos parèntesis que connecten dues empreses en un sol projecte".

Respecte a les sinergies que esperen obtenir, MásOrange preveu generar sinergies per valor de prop de 500 milions d'euros anuals. Més de la meitat estaran relacionades amb l'optimització d'infraestructures solapades que es podran reinvertir en l'ampliació de les xarxes de telecomunicacions 5G i FTTH (fibra fins a la llar).

Quant a la plantilla actual, que s'acosta als 8.500 treballadors a Espanya, des de la companyia reiteren el seu rebuig d'executar acomiadaments forçosos. "No tenim previst cap pla forçós de sortida de personal. Necessitem gent motivada, proactiva i que promogui els nostres valors", ha assenyalat Spenger.