Lleida.net, la companyia líder en comunicacions electròniques certificades i solucions de confiança digital gairebé ha triplicat el seu benefici net, amb un increment del 188%, passant dels 312.000 euros del primer semestre de 2024 als 899.000 euros en el mateix període d'aquest any. Aquest creixement, que supera les previsions de l'empresa, s'emmarca en la celebració del seu desè aniversari com a entitat cotitzada i dibuixa un escenari optimista per al futur immediat.
Els resultats revelen una millora estructural de la rendibilitat. El resultat abans d'impostos va experimentar un augment encara més pronunciat, del 272%, assolint els 970.000 euros. Paral·lelament, la facturació va créixer un 6% interanual, situant-se en 10,13 milions d'euros, una xifra que reflecteix una demanda sòlida pels seus serveis.
Un dels indicadors més rellevants d'aquest semestre és la notable millora de la rendibilitat operativa. El resultat brut d'explotació (EBITDA) va assolir els 2,19 milions d'euros, un 58% més que l'any anterior, mentre que el resultat d'explotació es va disparar un 197%, fins als 1,16 milions d'euros.
Aquesta evolució posa de manifest una gestió més eficient dels costos i un canvi estratègic cap a àrees de negoci amb majors marges. En aquest sentit, el marge brut va créixer un 14%, fins als 5,73 milions d'euros. Encara més significativa és l'evolució del marge sobre vendes, que ha passat del 52,7% al 56,6%. Segons l'empresa, aquesta millora és fruit d'un canvi intencionat en el mix de negoci, orientant-se cap a solucions amb major valor afegit i rendibilitat.
Com a part del seu pla de recuperació i eficiència, Lleida.net va dur a terme un procés de reorganització interna que es va traduir en una reducció de la plantilla, que va passar de 130 a 124 empleats. La companyia ha atribuït aquest ajust a la implementació de tecnologies d'automatització i a una reestructuració destinada a optimitzar recursos i potenciar la productivitat, factors que, sense dubte, han contribuït a la millora dels resultats financers. El desglossament de les xifres per àrees d'activitat mostra un creixement generalitzat i robust:
-Contractació electrònica: Va ser el segment amb un creixement més ràpid en termes percentuals, amb un increment del 23% en la seva facturació, fins als 1,96 milions d'euros. Aquest impuls respon a la creixent adopció per part d'empreses i administracions dels serveis digitals de signatura i contractació electrònica, un mercat en plena expansió.
-Notificacions certificades: La línia de notificació va registrar un increment de l'11%, assolint els 1,15 milions d'euros. L'empresa assenyala que aquest creixement s'ha vist afavorit per l'entrada en vigor de la Llei 1/2025, una nova normativa que reforça i promou l'ús de les notificacions certificades com a mitjà segur i preferent de comunicació electrònica.
-Solucions SMS: Va mantenir un ritme de creixement sòlid del 20%, amb una facturació de 2,12 milions d'euros, demostrant la vigència i demanda d'aquest canal de comunicació.
Al final del semestre, el deute financer net de Lleida.net es va situar en 6,29 milions d'euros. Aquesta situació, juntament amb la solvència demostrada, ofereix a la companyia un marge de maniobra considerable per a futures inversions o creixement. Sisco Sapena, fundador i conseller delegat de Lleida.net, ha expressat la seva satisfacció pels resultats. Sapena ha destacat que "aquests resultats auditats demostren que el nostre model de negoci és més fort que mai. La confiança dels nostres clients i l'aposta per la innovació ens han permès superar les previsions més optimistes".
L'executiu també ha afegit que "en un context de deu anys com a companyia cotitzada, confiem a seguir treballant amb aquesta mateixa determinació per poder continuar aportant valor als nostres accionistes i a la indústria de les comunicacions digitals en el seu conjunt". Lleida.net, que la setmana passada va commemorar el seu desè aniversari en el mercat, cotitza actualment a BME Growth, Euronext París, OTCQX Nova York, i als mercats alemanys de Stuttgart i Frankfurt, projectant la seva presència i solvència en els principals espais financers internacionals. Els resultats d'aquest primer semestre semblen confirmar la vigorització de la companyia i la seva capacitat per capitalitzar l'auge global dels serveis de confiança digital.