El grup francès d'investigació de mercats Ipsos ha confirmat aquest dilluns que està en converses per a una possible adquisició de Kantar Media, pertanyent al grup Kantar, i una altra de les grans firmes mundials del sector. En un comunicat, la companyia gal·la ha assenyalat que aquesta possible operació forma part de la seva estratègia d'avaluar periòdicament oportunitats d'inversió "que puguin reforçar la seva posició al mercat".

No obstant això, Ipsos ha precisat que no hi ha certesa que realitzin cap oferta, ni tampoc dels termes en els quals aquesta podria realitzar-se. "No es pot garantir que aquestes converses desemboquin en un acord", ha insistit el grup, que ha precisat que, si n'hi hagués, s'anunciaria oportunament al mercat. En aquest sentit, ha agregat que "Ipsos no aportarà més comentaris. El grup comunicarà en el moment donat si aquestes negociacions es concreten", ha conclòs.

Valor de mercat de les empreses

La nota d'Ipsos confirmant aquestes negociacions es produeix després que Reuters avancés que l'empresa gal·la estudia una oferta vinculant sobre Kantar Media. Ipsos té un valor de mercat d'uns 1.900 milions d'euros, mentre que Kantar Media es valora entorn dels 1.000 milions de lliures (uns 1.207 milions d'euros). Ambdues companyies ja treballen conjuntament en algunes àrees, com en el mesurament d'audiències als Països Baixos, on van aconseguir el contracte el 2021.

Kantar Media s'ocupa del mesurament d'audiències de televisió al Regne Unit i proporciona dades d'audiències a més de 60 països. Fundada en Londres el 1992, compta amb 30.000 col·laboradors i està controlada en un 60% pel fons nord-americà Bain Capital i en o 40% per la firma de publicitat britànica WPP plc.

Per la seva part, Ipsos és una empresa francesa dedicada a la investigació de mercats de consum i opera a 90 mercats. Fundada a França el 1975, cotitza en l'Euronext de París des de juliol de 1999 i compta amb una plantilla de prop de 20.000 empleats.