ING completa el seu organigrama amb el nomenament de Juan Rosas com a nou director general de Desenvolupament de Negoci per a Espanya i Portugal. El nou directiu, procedent d'Evo Banco, ocuparà el càrrec que Almudena Román exercia fins ara, després que Román anunciés la seva sortida del banc el passat mes de juliol després de gairebé 30 anys.
La d'Almudena Román no ha estat l'única sortida d'ING. Fa un any, també cesso del seu càrrec Ignacio Juliá, el conseller delegat, que ara ocupa aquest càrrec al Santander Espanya. Al seu lloc, Alfonso Tolcheff va ser nomenat el febrer de 2025 el nou CEO d'Espanya i Portugal.
En endavant, Juan Rosas s'encarregarà d'accelerar el desenvolupament del segment de banca per a empreses i pimes en ING, i assessorarà directament el CEO de l'entitat, Alfonso Tolcheff, en projectes estratègics clau per al creixement de l'entitat, segons explica el banc aquest dijous en un comunicat. Roses s'incorpora al Comitè de Direcció d'ING Espanya i Portugal i reportarà directament Tolcheff.
Amb més de vint anys d'experiència en banca, consultoria i transformació digital, Juan Rosas ha exercit diferents càrrecs d'alta direcció al sector financer. En els últims anys, ha estat director general adjunt d'Evo Banco, liderant la transformació comercial i tecnològica de l'entitat i participant en la seva integració en el grup Bankinter, una operació que es va completar al juliol.
ING perd l'últim any a Ignacio Juliá i Almudena Román
Prèviament va ocupar posicions de responsabilitat a Bankinter, entre elles de director de Retail, impulsant noves línies de negoci, el creixement de segments clau i projectes de digitalització a gran escala. La seva trajectòria es va iniciar en McKinsey & Company a Madrid i Nova York, on va arribar a ser Junior Partner, especialitzat en institucions financeres.
Roses és MBA pel MIT Sloan School of Management, amb beca completa de McKinsey, i llicenciat en Administració i Direcció d'Empreses i Dret per ICADE. Per a Alfonso Tolcheff, CEO d'ING Espanya i Portugal, "la incorporació de Juan reforça la nostra capacitat d'accelerar el creixement del banc en un moment clau, especialment posant focus en aquells segments on no som, per ser el banc per a tot i per a tothom. La seva visió estratègica i àmplia experiència seran determinants per continuar consolidant ING com un referent en innovació, diferenciació i valor per als nostres clients".
ING, que ja ha superat els 4,5 milions de clients a Espanya, acaba d'anunciar l'obertura de la seva primera flagship a Espanya, tindrà tres plantes i estarà ubicada en el centre de Madrid. L'obertura està prevista per a l'estiu del 2026. El banc atendrà de forma personalitzada tota mena de clients: banca de particulars, banca corporativa i d'inversió, així com els clients dels nous segments de pimes i banca privada, que l'entitat està desenvolupant a Espanya.