El Grup ING pateix la seva segona gran pèrdua a Espanya en menys d'un any. Almudena Román, una de les seves altes directives, tanca la seva etapa en l'entitat on porta 26 anys i ha exercit diferents responsabilitats. La seva sortida es produeix sol uns mesos després que ING Espanya perdés també al conseller delegat, Ignacio Juliá, que des de setembre afronta un nou repte a Santander Espanya.

Román conclourà la seva etapa en ING Espanya i Portugal el proper mes de setembre per emprendre nous reptes professionals. La directiva es va incorporar al banc el 1999 i des d'aleshores, ha ocupat diferents llocs i ha anat acompanyant a l'equip en el creixement del banc fins a convertir-se en el que és avui, una entitat 100% digital amb 4,4 milions de clients.

En els seus inicis, Almudena va formar part de l'equip d'operacions i durant dos anys desarró les bases d'ING com a banc per internet. Posteriorment, va estar tres anys impulsant la creació del canal 'Internet' abans del seu salt a estratègia de producte. El 2008, es va incorporar al Comitè de Direcció del banc com a directora de Màrqueting i Gestió de Marca i l'estratègia digital del banc.

Des de novembre de 2013, Almudena va estar al capdavant del negoci de banca minorista. En aquesta posició, Almudena va impulsar la diversificació del negoci de particulars de l'entitat. Finalment, el 2024, Almudena va assumir la direcció de l'àrea de desenvolupament de negoci, des d'on ha impulsat la seva proposta de creixement en banca privada i banca per a empreses, allotjant també les àrees d'innovació, sostenibilitat i marca.

El seu pas a aquesta última direcció es va produir després d'uns cinc mesos com CEO interina després que el banc perdés Ignacio Juliá, que va deixar ING per anar-se'n al Banc Santander. El banc digital no va apostar per Román per seguir al capdavant de la direcció general i va nomenar el mes de febrer passat finalment a Alfonso Tolcheff, nou conseller delegat d'ING Espanya i Portugal.

En un comunicat, Tolcheff destaca que "parlar de la història d'ING a Espanya és parlar també del recorregut d'Almudena. El seu lideratge, visió estratègica i compromís han deixat una empremta profunda en la nostra organització i ens hem convertit en un referent en la societat espanyola. El seu legat continuarà guiant el nostre camí per a consolidats com el cinquè banc retail del país, convertir-nos en el banc per a tot i per a tothom amb el desenvolupament dels nous segments i de la mà de la tecnologia com a senya d'identitat".

Durant el primer trimestre d'aquest 2025, ING ha sumat 219.875 clients i ja compta amb 3,45 milions d'usuaris en els seus comptes transaccionals, un 6,8% més que en el mateix període de 2024. En total, el nombre de clients de l'entitat ascendeix a 4,46 milions actualment, un 4,1% més que un any abans. Les seves xifres el situen només per darrere de CaixaBank, el Santander, el BBVA i el Sabadell, per nombre de clients.