Dos professionals amb llarga trajectòria professional vinculada al món de l’automoció, Dieter Zetsche i Justin Mirro, s’incorporaran al consell d’administració de Wallbox, l’empresa catalana de recàrrega d’automòbils elèctrics. La proposta de la direcció de la companyia haurà de sotmetre’s a la propera assemblea anual d’accionistes perquè caldrà incrementar nombre de cadires del consell d’administració. Dieter Zetsche i Justin Mirro “tindran un paper valuós per orientar decisions estratègiques i ampliar les nostres relacions”, i contribuiran al creixement de la companyia, va manifestar Enric Asunción, fundador i conseller delegat de Wallbox.
A hores d’ara, Wallbox pateix una contracció del seu negoci, amb un creixement menys alt del que es preveia per la desacceleració del mercat del vehicle elèctric arreu del món. Els últims resultats mostren uns ingressos de 167 milions d'euros, però també unes pèrdues de 136,7 milions. Això l’ha portat a plantejar una retallada de la plantilla en un 9,5%, tenint en compte que la majoria dels acomiadaments es faran a Barcelona, on té la seu central. Això no obstant, la companyia es mostra confiada d’assolir un resultat operatiu positiu a finals de 2023.
Els perfils triats per col·laborar des del consell d’administració en el desenvolupament de la companyia responen als reptes que planteja el sector de l’automoció i als quals ha de fer front la firma. D’una banda, Dieter Zetsche, és l’actual president de TUI AG, i “aportarà a Wallbox una experiència inigualable a la indústria, a mesura que l'empresa continua ampliant aliances amb els principals fabricants en l'àmbit mundial”, segons ha concretat Wallbox en un comunicat. Amb més de 45 anys d'experiència en automoció, Zetsche es va unir al departament de recerca de Daimler-Benz AG el 1976, convertint-se en membre del consell d'administració de l'empresa el desembre del 1998. Entre el gener del 2006 i el maig del 2019, Zetsche va ocupar la posició de president del consell d'administració de Daimler AG, a més d'estar també al capdavant de Mercedes-Benz Cars.
Per la seva banda, Justin Mirro, és el fundador i president de Kensington Capital Partners, el vehicle d'inversió amb què Wallbox va tancar un acord de combinació de negoci (SPAC) per cotitzar a la Borsa de Nova York. La companyia va debutar l’octubre de 2021 a la Borsa de Nova York amb un preu per acció proper als 10 dòlars, mentre que ara se situa per sota dels 6 dòlars. Mirro “aportarà una àmplia xarxa de contactes de líders de la indústria, molt important per a l'expansió de Wallbox a Amèrica del Nord i entre inversors institucionals”, pels seus diversos vessants. De fet, Kensington Capital Partners ha assessorat transaccions de fusions i adquisicions, deute, capital i reestructuració a empreses del sector automotriu, OEM i concessionaris, per més de 70.000 milions de dòlars. Anterior a la seva etapa a Kensington Capital Partners, Mirro va desenvolupar la seva carrera professional durant més de 20 anys a la banca d'inversió automotriu en diverses institucions globals, com The Royal Bank of Canadà, Jefferies & Company, Moelis & Company i Salomon Smith Barney.
Wallbox té molt d’interès a potenciar el mercat nord-americà. De fet, l’any passat, el 25% de les vendes de l'empresa van ser als Estats Units, quan el 2021 van ser el 7%. La companyia de Barcelona està molt ben posicionada a l’administració Biden, que té un pla d'impuls de la indústria del cotxe elèctric.