Deoleo, la companyia propietària de marques com Koipe, Carbonell o Bertolli, està augmentant els seus marges malgrat la forta escalada del preu de l'oli, segons ha reconegut el seu president i conseller delegat, Ignacio Silva, durant la junta general d'accionistes. Una trobada en la qual ha informat d'una caiguda del 90% en els seus beneficis el 2022, un any marcat per la incessant pujada del preu de l'oli d'oliva en origen, que es va accelerar en el segon semestre superant increments del 66%, la qual cosa ha provocat una caiguda generalitzada del consum en la categoria en un 6% a Espanya i Itàlia -principals mercats- i, per tant, al negoci de Deoleo. La companyia també distribueix olis de llavors, olives de taula, vinagres, salses i productes de confiteria.

No obstant això, la companyia ha mantingut resultats positius per tercer any consecutiu: 6,2 milions de beneficis net i 43 milions de resultat operatiu. El grup va aconseguir traspassar progressivament i parcialment els costos més grans als preus de venda i va aconseguir mantenir un bon comportament dels volums que, en un escenari tan complex, només es van reduir un 5%.

A més de la incertesa generada per les tensions econòmiques i geopolítiques després de l'esclat de la pandèmia, el canvi climàtic ha impactat en l'oliverar espanyol, que ha patit una minva de producció a l'actual campanya per la falta de precipitacions, la qual cosa també ha disminuït la qualitat de l'oli, informa Efe. "Confiem que, en les pròximes setmanes i mesos, arribin pluges que millorin les previsions de producció per a la següent campanya. Encara que les pluges no siguin abundants, ajudaran que hi hagi una producció acceptable", ha afegit el president de Deoleo. Aquest any, l'estratègia de la companyia continua sent la mateixa, amb un increment del marge a conseqüència de "la gestió de costos, el mix de països i la fortalesa i resiliència de les seves marques de referència", ha destacat Silva.

Silva ha agraït el suport dels seus accionistes de referència i prestadors a la renegociació de les noves condicions financeres davant la volatilitat i incertesa persistents, i ha assenyalat que continuaran prioritzant els estàndards relacionats amb la qualitat, la sostenibilitat i la innovació. La cotitzada a la borsa de Madrid i pertanyent amb un 57% al fons d'inversió CVC Advisers està travessant entre 2022 i 2023 alguns dels "anys més complexos en la història d'aquesta categoria", amb una situació "extraordinària" que està afectant tota la cadena de valor, segons el seu president.