L'automobilística catalana Ebro, amb fàbrica pròpia a Barcelona, ha venut al juliol 1.392 cotxes al juliol i es col·loca al lloc número 20 del total del mercat espanyol de turismes. Això suposa duplicar les vendes de Tesla, que aquest mes, amb 702 matriculacions, dona uns excel·lents resultats en pujar un 27,4% el juliol gràcies a la campanya de descomptes que ha llançat per al Model 3 en la seva versió bàsica.

EBRE S700 25petita
Ebro S700.

Ebro ha tingut una bona arrencada amb el seu tercer model, el s400, el més petit de la gamma, dels que ha venut el mes 226 cotxes, 262 amb els 36 que va col·locar els últims dies de juny. No obstant això, el seu model estrella és el s700, al mercat des de principis d'any, un SUV de la gamma intermèdia dels que ha venut l'any 3.533 unitats, 780 al juliol. Després d'ell, el més gran de la gamma, el s, ha matriculat aquest mes 369 cotxes i 1.295 en el conjunt de l'any. En total, ha col·locat al mercat espanyol 5.090 cotxes en set mesos en què ha llançat tres models seguits, una estratègia inèdita al mercat del motor.

Ebre S800
Ebro S800

Per la seva part, Tesla amb quatre models al mercat espanyol -dos d'ells, els més cars, testimonials- ha venut des de començament d'any 7.868 cotxes, tots ells elèctrics, dels que 4.545 són del Model 3 i 3.282 el Model Y. El mes, gràcies al fort descompte que ha arrencat al juliol, ha matriculat 456 Model 3 i 230 del Model Y.

Altres marques

Però Ebro no només ha desbancat a Tesla, també a marques més consolidades al mercat espanyol com Volvo, Mazda o Fiat. I, encara que per poc, ha superat en vendes Omoda, la marca de Chery que començarà a fabricar l'Omoda 5 a les instal·lacions d'Ebre en Zona Franca, en les mateixes línies de muntatge del s700. Omoda ha venut el mes 1.301 cotxes, 611 Omoda 5 i 113 en la seva versió elèctrica i 577 de l'Omoda 9, el gran de la gamma. L'any, n'acumula 7.344, majoritàriament de l'Omoda 5, dels quals 6.094 són gasolina i 408 d'elèctrics, i 842 de l'Omoda 9. Tanmateix, si se sumeixi la segona marca que comercialitza Chery a Espanya, Jaecoo, les vendes el mes superen Ebre. En concret, del Jaecco 7 s'han venut al juliol 834 cotxes i l'any 5.176.

A més, les vendes d'Ebro, per ser una marca nova al mercat, estan concentrades al canal de particulars, el més rendible per a una d'automobilística i per als seus concessionaris. Segons les dades de MSI consultats per ON ECONOMIA, dels 1.392 SUV matriculats el juliol per Ebre, 1.041 han estat adquirides per particulars, 196 per empreses i cap ha anat a les mans de les llogateres. No obstant això, els concessionaris han autocomprat 118 cotxes, el 8,5% del total del mes, encara que quan es llancen nous models, com és el cas de s400, la xarxa ha d'adquirir cotxes per a demostració i prova.

El mercat creix el 17%

Al juliol s'han venut prop de 100.000 turismes, 98.350 turismes, i això suposa un 17% més que el mateix mes de fa un any i en els set primers mesos de l'any se n'han matriculat 708.150, un 14,3% d'increment. Respecte al mercat electrificat, s'han venut 123.315 vehicles elèctrics o híbrid endollables, superant la totalitat de l'any passat i un creixement del 17,4%. En el cas de les furgonetes, s'han venut el mes 17.509 unitats, amb un augment del 17,2% i sobre els vehicles pesant, les matriculacions han descendit el mes el 8,5%, amb 2.633 camions i autocars venuts.

En turismes, Toyota recupera de nou el lideratge (9.205 cotxes venuts el mes), seguit de Volkswagen (6.910), Hyundai (6.889), Seat (6.020) i Renault (5.782).

Per models, un mes més, el Dacia Sandero continua de líder imbatible, amb 2.814 cotxes venuts; el Hyundai Tucson el segueix amb 2.360 matriculacions i després d'ells, el Seat Eivissa, 2.157; el Toyota Yaris Cross (2.056) i el Toyota Corolla (2.025).