L'automobilística Ebro incorporarà al setembre un tercer torn, en horari nocturn, per la bona evolució de les vendes. També prepara per a finals d'aquest any una nova línia de producció en la seva planta de la Zona Franca de Barcelona, en la qual s'acoblarà l'Omoda 5 entre altres models.
En declaracions a Efe, Miguel Ruiz, secretari general del sindicat SIGEN-SIR USOC, ha confirmat que es posarà en marxa un tercer torn nocturn per l'augment de les vendes. Ha precisat que ja s'ha posat en marxa el procés per reunir les 120 persones d'aquest tercer torn, que també seran exempleats de Nissan que han estat formant-se o han estat ocupats en tasques d'adequació de la fàbrica.
Fonts d'Ebro no han entrat en xifres, però han confirmat que la marca busca disposar d'aquest tercer torn de cara a l'últim trimestre de 2025 i han ratificat que aquest any preveuen produir més de 20.000 cotxes a la fàbrica.
Segons les dades transmeses als sindicats, al juny es preveu fabricar unes 1.200 unitats i al juliol unes 2.340, motiu pel qual Ebro ha apel·lat a la flexibilitat prevista al conveni del metall per habilitar per a la fabricació els dissabtes 28 juny i 5 i 12 de juliol.
Actualment, l'antiga planta de Nissan a la Zona Franca produeix dos models de la marca Ebro, dos SUV -tot terreny-, el S700 i el S800, i la companyia està a punt de començar a produir en sèrie també el tercer vehicle de la marca, el S400, un tot terreny urbà de mida més petita que els dos anteriors.
Tots aquests models d'Ebro es munten actualment en format DKD (Direct Knock Down), és a dir, que el cotxe ve en peces des de la Xina i s'acobla finalment a Barcelona.
Segona línia productiva
Tanmateix, tant Ebro com la multinacional xinesa Chery, la seva aliada per revitalitzar la planta de la Zona Franca, van dir des d'un principi que els seus plans per a la planta catalana passaven per fer la fabricació completa. En aquest sentit, fonts de la companyia han assegurat que la nova línia productiva hauria d'estar a punt abans d'acabar l'any. Sobre aquesta qüestió, Ruiz ha comentat que, ara per ara, ha començat el procés de desmantellament per poder incorporar aquesta nova línia.
L'Omoda 5 elèctric era el primer cotxe que s'havia d'haver produït a les instal·lacions de la Zona Franca, però, a causa de qüestions com els aranzels, Chery va retardar la producció a aquest any i va dir que aquest model es començaria a produir ja directament en CKD (Completi Knock Down), és a dir, amb una línia completa de soldadura i de pintura per a la seva producció des de l'inici.
Els sindicats asseguren que la part d'enginyeria i de comandes per posar en marxa aquesta nova línia està ja en marxa i Ebro confirma que està ampliant la superfície de les seves instal·lacions d'acord amb Goodman, l'operador que gestiona els terrenys de l'antiga Nissan. Aquesta antiga planta de Nissan a la Zona Franca de Barcelona, ara anomenada Ebro Factory, dona feina actualment a unes 850 persones.