Ebro, la marca d'automòbils catalana que manté un acord amb la xinesa Cherry, va més ràpida del que esperava. Des de finals de l'any passat, quan va iniciar la venda del seu primer model, el s700 -el Suv de gran mig- fins ara ha superat les 5.000 unitats matriculades al mercat espanyol, segons avança l'empresa. Al primer model, es va afegir el s800, el de més mida un mes més tard, i al juny va llançar el seu tercer model, el s400, el petit de la gamma actual.

En el primer semestre, última dada publicada en espera de les vendes de juliol aquest divendres, el productor de SUV ha matriculat 3.698 cotxes -2.772 s700 i 926 s800-, dels que 877 corresponen a l'últim mes. Al juliol s'afegeixen les matriculacions del S400 que, segons Ebro, ha tingut molt bona acollida al mercat. Tots ells muntats a l'antiga factoria de Nissan a Barcelona.

Ebre S700 1
EBRO S700 

Aquest dilluns, Ebro EV Motors ha anunciat que continua avançant en el seu pla industrial i superarà els 900 treballadors després de l'estiu, amb la incorporació de 75 treballadors, necessaris per activar el torn de nit entre finals d'agost i principis de setembre. Aquests llocs de treball provindran de la borsa de treball contemplada en els acords de la taula de reindustrialització, que assolia els 1.250 llocs de treball. Actualment, ja treballen en la planta de Zona Franca de Barcelona 850 persones.

A més dels tres models de la marca Ebro, la factoria iniciarà en l'última part de l'any la fabricació del primer model de la xinesa Chery, l'Omoda 5 que seguiran altres models del conglomerat asiàtic, previsiblement un Jaecoo, cotxes en què s'inspiren l'Ebro. L'empresa confia a ser rendible a finals d'aquest any, en la part de comercialització, i les instal·lacions fabrils l'any vinent.

Robots d'última generació

D'altra banda, l'empresa anuncia que ja s'estan incorporant robots d'última generació a la línia M1, la qual cosa permetrà optimitzar els processos de soldadura, muntatge i pintura. Aquests avanços a la fàbrica acompanyen el creixement comercial de la marca, que ja compta amb 65 punts de venda i va superar al juliol les 5.000 unitats acumulades venudes. El model S400, el vehicle cridat a convertir-se en el de més volum de vendes de la gamma, es consolida com un dels pilars de l'enlairament comercial de la firma.

El s400, presentat al Saló Automobile de Barcelona el mes de maig passat, ja està desenganxant les seves vendes. És el model més urbà de la gamma, un SUV híbrid amb etiqueta ECO que se suma al s700 i al s800, ambdós amb versions de combustió i híbrida endollables (PHEV).

EBRE S800
EBRO S800

Rafael Ruiz, president de la companyia, ha assenyalat: "Aquest projecte va néixer amb una clara vocació industrial i social, i estem complint el promès. La integració dels antics treballadors que encara formen part de la borsa de treball dels acords adquirits a la taula de reindustrialització és una fita de la qual ens sentim profundament orgullosos. Són treballadors fonamentals per a l'èxit de la nostra ambiciosa estratègia de producció i per consolidar Ebro com un referent en automoció".

Per la seva part, Pedro Calef, CEO d'Ebro Motors, ha declarat aquest dilluns: "L'acord per generar nova ocupació i els avanços que estem aconseguint en la planta de Zona Franca de Barcelona demostren que Ebro és ja una realitat sòlida, que no para de créixer. La bona acollida dels nostres models, avalada per l'expansió de la nostra xarxa comercial, ens porten a continuar accelerant el pla industrial per a la nostra marca".