L'automobilística Ebro ha superat les 2.000 unitats venudes del model SUV s700 i està a prop de les 700 unitats del SUV s800 després de sis mesos al mercat, segons va informar aquest dimarts mitjançant un comunicat.

Aquesta companyia barcelonina considera que les vendes "confirmen l'encert de comptar amb un motor 1.6 TGDI". Indiquen que el motor incorpora "avançades tecnologies", com el sistema de combustió iHEC que optimitza la mescla aire-combustible mitjançant injecció directa lateral i col·lector de fuita integrada a la culata, millorant l'eficiència i reduint emissions. L'Ebro S700 està disponible amb una versió de gasolina (1.6 T-GDi) i també amb una versió híbrida endollable (PHEV).

Ebro va presentar el maig passat el seu nou model SUV s400 HEV, híbrid i amb etiqueta ECO, en el marc del saló Automobile. El seu president, Pedro Calef, va explicar aleshores que aquest model comptarà amb fins a 24 sistemes d'ajuda a la conducció i un "equipament excel·lent". El petit de la gamma se suma als seus germans grans, el S800 i el S700 a la venda des de primers d'any.

Calef va subratllar el "treball excepcional" realitzat per la companyia després d'augmentar la xarxa de concessionaris a 50 a tota la península, així com amb el nou servei postvenda.

Aquesta automobilística, amb fàbriques a la Zona Franca de Barcelona i Montcada i Reixac, preveu facturar aquest any 333 milions d'euros. Té dos models al mercat, el S700 —a la venda des de finals de l'any passat— i el S800, des del febrer, tots dos en la versió gasolina a la qual es va va afegir posteriorment les motoritzacions híbrides endollables.

Aquest estiu està previst el llançament del S400, el SUV més petit de la gamma en gasolina i en versió elèctrica pura. Fonts de l'empresa van asenyalar que es preveu vendre en total uns 20.000 cotxes aquest any, fet aportarà gran part d'aquests 333 milions d'euros. Una altra part menor procedirà de la planta de Montcada i Reixac on estampa peces per a Nissan.

Respecte als comptes de 2024, va tancar l'any passat amb uns ingressos consolidats de 34,99 milions d'euros, un 85% més que el 2023, impulsats per la posada en marxa de la seva activitat industrial al novembre i la comercialització de les seves primeres unitats al desembre. Segons va comunicar l'empresa, el passat exercici s'ha caracteritzat per ser "un any de transició operativa i inversió, marcat per l'activació de les seves línies de producció i la consolidació d'una estructura financera i industrial robusta, complint els objectius establerts dins del pla de negoci". La companyia compta amb més de 1.200 treballadors.

Ebro EV Motors manté un acord d'associació amb el grup xinès Chery a través de la creació de dues joint ventures i l'adquisició de participacions minoritàries en les filials HubTech Factory i Ebro SUV. A més, va ser adjudicatària de finançament públic dins del Projecte Estratègic per a la Recuperació i Transformació Econòmica (PERTE) del vehicle elèctric.