El projecte de reindustrialització dels antics terrenys de Nissan a la Zona Franca de Barcelona està en la seva última etapa, en què l'operador logístic australià Goodman aixecarà la nau multiplanta més gran d’Europa, que tindrà 135.000 metres quadrats, i que espera generar 2.000 llocs de treball. Aquesta obra suposa una inversió de 123 milions d'euros, dels quals 23 milions d'euros ja s'han destinat a adequar el sòl, i hi ha 100 milions pels dos anys vinents. La definició final del pla s'ha presentat aquest dijous al Saló Internacional de la Logística (SIL) en un acte oficial en el qual també ha transcendit que Ebro Factory ha demanat a Goodman d'ampliar en 60.000 metres quadrats l’espai que necessita per produir els seus vehicles elèctrics

La planificació de Goodman, coneguda com a Barcelona City Hub, s'ha començat a comercialitzar aquest mateix dijous amb l'oferta de 144.000 m² d'edificis per a logística, combinant funcionalitat multisectorial amb pràctiques de construcció circular. L'espai integra edificis multiplanta, solucions de mobilitat sostenible i infraestructura d'eficiència energètica, com ara panells solars i estacions de càrrega per a vehicles elèctrics. “Aquest projecte demostra la nostra capacitat per respondre a desafiaments complexos amb infraestructura flexible i preparada per al futur”, ha comentat Ignacio García Cuenca, Country Manager de Goodman Espanya. “És un exemple viu de com la regeneració industrial i la sostenibilitat urbana poden anar agafats de la mà", ha dit.

Amb el tret de sortida a la comercialització, adreçada a grans operadors logístics internacionals, Goodman preveu que l'arrendament comenci el 2025, amb ocupació total per al 2028. L’objectiu és assolir entre 3 o 5 clients centrats sobretot en la logística portuària i d’última milla, aprofitant que està a dos quilòmetres del Port de Barcelona i a poc més de 20 minuts de zones densament poblades com la ciutat de Barcelona i la seva àrea metropolitana. “Ara mateix no hi ha espai logístic disponible ni a la ZAL ni a la Zona Franca, per tant, creiem que aquest projecte que construirem podrà respondre a tots els clients que estan al Port i que volen ampliar, millorar o renovar les seves naus amb una nau d’última tecnologia”, ha dit Cuenca en declaracions recollides per l'ACN.   

La nau multinivell de 24 metres d'alçada que impulsa l’australiana (dues plantes de 10 metres cadascuna) es construirà sobre un espai de 94.000 metres quadrats, però n’ocuparà 135.000, aconseguint un estalvi de sòl del 30%. En aquest sentit, el director de Goodman a Espanya, Ignacio Cuenca, ha assegurat que el sòl és un “bé preuat” i que amb aquest projecte busquen solucions per reduir l'ocupació de l’espai.

Les vendes d'Ebro i l'arribada d'Omoda

Per la seva part, el president d’EV Motors, Rafael Ruiz, ha explicat l'acord per ampliar en 57.000 metres quadrats l’espai que ja ocupen actualment al recinte industrial, fins a arribar als 319.700 metres quadrats totals. Aquest nou sòl es destinarà a usos logístics. “Les vendes de la companyia estan caminant amb molt d’èxit i anant molt bé. Amb els últims híbrids i híbrids endollables, les vendes estan augmentant al ritme que esperàvem i, veient l’augment de vendes, hem d’anar planificant els espais del futur”, ha dit Ruiz. A més, la companyia es prepara per a l’arribada dels models Omoda del fabricant xinès Chery, a finals d’any. 

L’empresa, que actualment dona feina a 800 treballadors, està funcionant a dos torns i preveu obrir-ne un tercer després de l’estiu. L’objectiu d’aquest any és arribar a una producció de 20.000 vehicles, tot i que té capacitat per a fer-ne 30.000. Alhora, la companyia està invertint 100 milions d’euros per incrementar-la fins als 100.000 cotxes més. En un futur, es planteja assolir els 150.000 vehicles fabricats a l’any.