CaixaBank ha creat un equip format per més de 100 persones per desenvolupar aplicacions amb Intel·ligència Artificial (IA) generativa. El banc analitzarà i desplegarà aquesta tecnologia en àmbits concrets de processos, tant interns com de clients, a través d'aquest projecte a què ha denominat 'GenIAI', segons ha anunciat aquest dijous en un comunicat.

D'aquesta manera, l'entitat explica que l'objectiu és analitzar el potencial de l'IA i desenvolupar casos d'ús en els quals pot contribuir a impulsar la innovació digital i la millora de processos en totes les seves línies d'activitat, tant per millorar la satisfacció dels seus clients com l'experiència d'usuari dels seus empleats. També pretén agilitar i eficientar nous desenvolupaments de programari i arribar a millorar processos d'analítica d'informació de gestió.

"La visió amb què CaixaBank analitza l'IA generativa és que aquesta disposa d'un alt potencial per ser un suport en la gestió i les tasques rutinàries, de manera que, amb les aplicacions adequades, pot ajudar que els empleats tinguin més temps per centrar-se en el treball de més valor afegit i poder així oferir un millor servei al client", destaca el banc.

Un equip multidisciplinari entre Barcelona i Madrid

L'equip estarà dedicat en exclusiva a aquesta iniciativa i compta amb oficines a Barcelona i Madrid. L'entitat assegura que es tracta d'un equip multidisciplinari "específicament seleccionat" per a aquest programa entre diversos departaments i especialitats de CaixaBank i de CaixaBank Tech, la filial tecnològica del grup, amb l'objectiu de fomentar la transversalitat i la visió global dels desenvolupaments. El banc BPI (Banc Portuguès d'Investimento), propietat de CaixaBank, també participa activament en el programa corporatiu amb persones integrades al projecte.

El banc compta amb Microsoft, companyia amb la qual té un acord estratègic de col·laboració per a la coinnovació en Intel·ligència Artificial, i amb Accenture com a socis destacats del projecte GenIAl. "La cooperació amb Microsoft permet a CaixaBank accedir als models GPT i altres, en un entorn segur de proves i amb avenços que encara no es troben disponibles al mercat," ha explicat l'entitat.

Per a aquest projecte s'han creat una sèrie de grups de treball que desenvoluparan casos d'ús reals en els quals l'IA generativa podria suposar millores, amb focus en l'experiència d'empleat. CaixaBank confia en els bons resultats dels casos d'ús i espera poder dur a terme el desplegament a tot el grup al llarg del 2024.

Entre les iniciatives en marxa, destaquen les relacionades amb la millora de l'agilitat i l'eficiència a l'atenció als clients a través dels canals digitals, i les que tenen a veure amb les anàlisis de riscos, amb l'objectiu d'assistir als professionals de l'entitat. També la generació de codi en els desenvolupaments, preparació de proves i documentació de noves funcionalitats tecnològiques.