La cadena de fleques amb cafeteria Santagloria s'expandirà a Mèxic amb l'obertura de 50 establiments franquiciats en els cinc anys vinents. El projecte ho assumirà un dels màsters franquiciats amb què treballa Santagloria a Espanya. Es tracta de l'empresa Marcas Indef, liderada per José Irabién, que ja gestiona diversos establiments de la marca a Madrid i País Basc. A més, té previstes noves obertures a Bilbao i Sant Sebastià, la qual cosa portarà la seva xarxa a un total de 10 locals oberts o en desenvolupament a finals de 2025, a Espanya.
Aquest acord suposa un pas decisiu en l'expansió de Santagloria més enllà d'Espanya, Portugal i Andorra, on la cadena compta amb una presència consolidada de 180 establiments. A més, el 2023 i el 2024 s'ha figurat entre les tres marques amb més nombre d'obertures a Espanya, segons dades de la mateixa companyia que pertany al grup de restauració multimarca FoodBox.
El president de FoodBox, Enrique Francia, ha destacat que aquesta aliança a Mèxic confirma la gran acollida que té el seu model de negoci i reforça la seva estratègia de creixement. "Continuarem apostant per l'expansió internacional de Santagloria, consolidant la seva posició com una de les marques més rellevants en el segment coffee & bakery, ha destacat en un comunicat.
Per la seva part, el fundador de Marques Indef, José Irabién, ha ressaltat que Santagloria és "una de les marques amb més atractiu i potencial de creixement dins del seu segment d'activitat i del sector de la restauració organitzada en general". "En aquest sentit, assumim el repte de gestionar el primer acord de màster franquícia internacional de la marca amb orgull i amb responsabilitat. Estic convençut que aquest acord de col·laboració serà un autèntic èxit i portarà la marca a noves cotes de creixement", ha afegit.
La fórmula de franquícia de Santagloria requereix una inversió inicial mínima del màster franquiciat de 200.000 euros, per contractes de 12 anys. La matriu Santagloria ofereix un suport integral que inclou formació inicial, assistència en l'elecció de la ubicació, màrqueting i publicitat, assessorament continu i accés als nostres exclusius productes i receptes perquè la teva experiència com a franquiciat de la nostra cadena de franquícies de fleques sigui perfecta, segons destaca en la seva proposta de franquícia.
Santagloria va néixer el 1963 com un projecte personal de Pere Gallés -propietari d'Europastry- i la seva dona, Glòria, que van començar a pastar pa i brioixeria artesanal al seu obrador de Barcelona. El propietari d'Europastry, líder en la fabricació de masses congelades a Espanya, va desenvolupar la cadena de fleques-cafeteries sota les marques Santagloria, El Molí Vell i L'Obrador fins que aquesta divisió va ser adquirida per Nazca Capital, el 2015. El juny de 2022, Nazca Capital va vendre FoodBox al fons britànic BlueGem Capital Partners, propietari de la cadena de restaurants Lateral.