Amb l'arribada de l'estiu, diverses entitats han millorat les seves ofertes per captar nous clients, oferint encara més diners a canvi de la seva nòmina. El Santander, per exemple, regalarà fins al setembre 400 euros als qui portin els seus ingressos, però a més domiciliïn dos rebuts mensuals. I també oferirà fins a 800 euros pel pla amic, és a dir, per convidar altres persones a fer-se clients del banc.

El BBVA ha pujat a 760 euros l'incentiu que ofereix als nous clients, que han d'ingressar una nòmina d'almenys 800 euros, domiciliar rebuts, fer pagaments amb targeta i donar-se d'alta a Bizum. Tanmateix, hi ha un banc que també ha millorat el seu premi, però no demana condicions com el Santander o el BBVA.

Es tracta d'Abanca, que regala 500 euros als qui s'obrin un compte i domiciliïn una nòmina de 1.200 euros. Si la nòmina és menor, d'entre 800 i 1.200 euros, el premi és de 185 euros. L'entitat gallega no demana rebuts, Bizum, ni despeses amb targeta. I a més, ofereix el seu propi pla amic amb el qual premia amb 50 euros i fins a un màxim de 500 euros, per cada "amic o familiar" d'un client de l'entitat que també es faci client d'Abanca. Per la qual cosa en total, pot rebre 1.000 euros de premi.

Tots demanen requisits i condicions, menys un

Actualment, hi ha més d'una desena de bancs regalant diners per nòmina, però tots demanen molts requisits i condicions. CaixaBank regala 250 euros si els ingressos mensuals són d'almenys 1.500 euros al mes. I 150 euros si és d'entre 900 i 1.500 euros. Però a més, l'entitat demana domiciliar tres rebuts al trimestre i realitzar tres compres amb targeta al trimestre.

El Sabadell ofereix 300 euros per nòmina i Bizum, a més d'un compte remunerat al 2% TAE; Unicaja dona 450 euros per la nòmina, si és d'almenys 2.000 euros. O 200 euros si és més baixa, d'entre 800 i 2.000 euros. Però posa com a condició també tenir activat Bizum en la seva app. A més, ofereix uns altres 180 euros per portar un rebut, fins a un total de 630 euros.

"La batalla per captar nous clients en el sector bancari s'agreuja. Amb els tipus d'interès costa avall i la rendibilitat dels productes d'estalvi llanguint, les entitats financeres han intensificat la seva ofensiva comercial recorrent a campanyes agressives de captació", destaquen des de HelpMyCash.

El comparador destaca que també Cetelem, Deutsche Bank o Cajamar, entre d'altres, ofereixen diners als nous clients per fidelitzar-los a canvi de la nòmina, però adverteixen "compte amb la lletra petita". Els experts avisen de la importància de llegir atentament les condicions de cada promoció. Abans d'adherir-se a una campanya, convé verificar quins requisits fa falta complir i durant quant temps cal complir-los.

I és que, alguns bancs exigeixen compromisos de permanència de fins a quatre anys a canvi d'imports que altres bancs ofereixen per molt menys. "Incomplir una permanència, fins i tot per causes sobrevingudes, suposa el pagament d'una penalització, per això, és important assegurar-se que la permanència no sigui excessiva", assenyalen fonts del comparador.