El grup Vichy Catalan va ingressar 186 milions d'euros el 2024, amb un creixement anual del 8%, i va registrar un benefici net agregat de 9,2 milions, un 21% superior al resultat positiu del 2023. La companyia sosté, a més, que "el significatiu" creixement del negoci, "combinat amb un augment proporcionalment menor dels aprovisionaments i altres despeses d'explotació, va permetre assolir un resultat d'explotació de 13,1 milions d'euros", superant els 12,3 milions del 2023.
Instal·lats en el tercer trimestre del 2025, el grup de la família Renart augura que el present exercici mantindrà "la mateixa línia d'activitat i, per consegüent, una millora dels beneficis", segons l'informe anual presentat al Registre Mercantil. Els accionistes destinaran els beneficis a reserves.
El grup tenia al tancament de l'exercici un deute bancari de 46,6 milions d'euros, un 5% més, i uns fons propis de 65 milions, un 13% per sobre de 2023.
El 2024, la companyia va mantenir una evolució positiva en les seves tres àrees de negoci Premium Mix Group —radicada a Barcelona—, 1881 Hotels —amb seu a Madrid— i AquaBlue —ubicada a Catarroja (València). En conjunt, el grup comercialitza més de 20 marques consolidades tant a escala nacional com internacional, com ara Vichy Catalan, Mondariz, Font d’Or, Monte Pinos o Lambda, entre d’altres. El creixement del grup és, segons els seus accionistes, el reflex d’"un model de negoci sostenible i amb un impacte econòmic positiu tant per a l’ocupació directa com per a la indústria auxiliar local", afegeix l’informe anual presentat al Registre Mercantil.
El seu principal negoci Premium Mix Group, dedicat a la venda d'aigua mineral, sucs i altres begudes no alcohòliques, va generar uns ingressos de 174 milions, un 5% més sobre els 165 milions del 2023.

Pla d'expansió per a la divisió hotelera
La divisió d'activitats hoteleres, amb 1881 Hotels, va disparar un 93% la seva facturació, amb 11 milions. Aquest negoci, amb 140 anys d'història i origen de la companyia, té l'actiu emblema de la companyia, l'Hotel Balneari Vichy Catalan, ubicat a Caldes de Malavella (Girona), l'hotel Madrid Ventas, a la capital espanyola; i Barcelona Gran Roselló Hotel, a la capital catalana. "L'estratègia de 1881 Hotels exigeix desenvolupar un projecte d'àmbit nacional, amb presència a ciutats clau del sector industrial i turístic, com Sevilla, Màlaga, Bilbao, les Canàries o Sant Sebastià, sense descartar futures obertures a escala internacional", consta en la memòria no financera del 2024.
Per la seva banda, AquaBlue és la unitat de negoci de Vichy Catalan Corporation dedicada a la comercialització i distribució d'aigua en format de 18,9 litres, procedent de la deu de Sant Hilari Sacalm (Girona), en el canal de la gran distribució i el canal Horeca. L'estratègia de Vichy Catalan ha estat implementar una política d'expansió comercial en diferents àrees d'Espanya per impulsar la facturació d'aquesta divisió fins als 12,6 milions d'euros. L'informe destaca que preveu "una recuperació gradual de les vendes a la zona de València a mesura que es restableix la normalitat a la zona afectada i s'atenen les necessitats dels clients impactats per la DANA".
Durant l'exercici 2024, la plantilla del grup es va incrementar un 5% fins als 666 treballadors, amb més de 400 empleats a Premium Mix Group, i uns 160 a la divisió AquaBlue.
Els riscos del sector d'alimentació i begudes
El conseller delegat del grup, Joan Renart Montalat, exposa que la memòria anual que "al llarg de 2024, hem operat en un entorn econòmic marcat per la continuïtat de conflictes com la guerra a Ucraïna o l'escalada a l'Orient Mitjà, que han impactat en l'economia global i en el comerç internacional. A això se sumen els riscos específics del sector de l'alimentació i begudes".
En aquest sentit, la companyia cita com a riscos que ha hagut de limitar els paràmetres d'extracció davant d'una opinió pública que posiciona les embotelladores d'aigua com a possibles causants de la reducció del cabal dels rius afectats per la sequera a Catalunya; que ha hagut d'activar mesures d'estalvi de consum d'aigua amb motiu de l'entrada en vigor a Catalunya de la reducció del 15% del consum de l'aigua amb usos industrials; i que ha intensificat les tasques de neteja i manteniment a l'entorn natural per minimitzar el risc d'incendi a les àrees d'influència dels seus actius industrials.

La sostenibilitat amb envàs de vidre
Joan Renart recull els esforços de la companyia en matèria de sostenibilitat. Cita textualment que "el llegat del Doctor Furest amb la sostenibilitat al centre, ha estat i serà el nostre full de ruta com a companyia. Per aquest motiu, sempre recomanem l'envàs de vidre reutilitzable als nostres distribuïdors, clients i consumidors. Estem convençuts que és el millor exemple d'economia circular, a més de contribuir amb això al desenvolupament sostenible de la societat". L'envàs reutilitzable és l'opció més ecològica i alhora més econòmica, que permet minimitzar la petjada de carboni i reduir els impactes ambientals, afegeix.
Així, l'any passat, el 20% dels envasos venuts a Premium Mix Group van ser reutilitzables, mentre que a l'àrea de restauració de 1881 Hotels aquest format d'envasos va ascendir a un 54,33%, mitjana dels envasos totals de totes les begudes consumides als 3 establiments hotelers. "Si bé la circularitat dels envasos sempre ha estat molt present entre els nostres distribuïdors, així com als bars i restaurants, el nostre objectiu el 2024 ha estat ampliar el nostre abast al canal de la llar", conclou el conseller delegat.